Activitatea de rezervare-vanzare bilete de avion si business travel a insumat in primul semestru o cifra de afaceri de aproximativ 10 milioane de euro, in crestere cu 19%. Numarul de clienti ai companiei pentru acest segment a depasit 36.000, cu o valoare medie a vanzarilor pe client de 316 euro, in crestere cu 14% fata de valoarea medie a anului 2011, potrivit Mediafax.

Vanzarea de servicii si pachete pentru destinatii externe a depasit 5,9 milioane de euro, cu 14% mai mult comparativ cu primul semestru din 2011. Numarul de turisti care au calatorit cu Eximtur in destinatii externe in primele sase luni ale anului 2012 a fost de aproximativ 15.700, iar valoarea medie a pachetului pe turist a urcat cu 5%, la 375 de euro.

Turismul intern a adus agentiei incasari de 3,7 milioane de euro, la un numar de peste 30.000 de clienti, in crestere cu 24% fata de aceeasi perioada a anului 2011. Valoarea medie a pachetului de servicii pe turist a fost de 121 de euro, in crestere cu 9% fata de valoarea medie a anului trecut.

Din cei 30.852 turisti care au cumparat bilete pentru vacante interne din agentie in primul semestru al acestui an, aproximativ 26.000 au ales litoralul romanesc al Marii Negre.

Citeste si:

In topul destinatiilor externe conduce Bulgaria, cu 2.942 turisti, in crestere cu 23%, Grecia (2.682 turisti, +24%) si Turcia (2.541 turisti, +4%).
Cresterile inregistrate de Eximtur in primele sase luni ale anului 2012 se datoreaza si extinderii retelei la nivel national, care a ajuns la 24 de agentii, dintre care trei in Bucuresti, plus o agentie online.

"Ca tendinte in zona vacantelor achizitionate de clientii nostri se intampla ceea ce am intuit ca un specific deja al anilor electorali in Romania. Cresterea la plecarile pe destinatii externe se calmeaza, iar romanii calatoresc mai mult pe destinatii interne, indeosebi pe litoralul romanesc. Chiar daca Eximtur inregistreaza cresteri si la turismul extern de 14%, numarul solicitarilor pentru vacantele interne a crescut fata de anul trecut cu peste 20%. Vremea calda, devalorizarea leului in raport cu euro, care scumpeste vacantele externe, si, mai ales, campaniile electorale, sunt principalele motive ale acestei repozitionari in trendul circulatiei turistice a romanilor in acest sezon", a declarat Lucia Morariu, presedintele si proprietarul Eximtur.

Ea a explicat ca in anii electorali, o mare parte dintre oamenii politici si familiile acestora, care mergeau destul de des in strainatate, raman mai mult in tara. Si antreprenorii care fac afaceri cu statul pleaca mai putin, dar si functionarii publici.

Printre principalii concurenti ai agentiei se numara Happy Tour, Perfect Tours, Accent Travel, Marshal si Mareea.