Concertul artistei Lady Gaga la Bucuresti, la care va fi promovat brandul Romaniei pentru 93.000 de euro, atrage 15.000 de turisti straini, potrivit ministrului de resort, Eduard Hellvig, estimare contrazisa insa de hotelieri, care nu simt un aflux de turisti in Capitala.
"In raportul care a fost supus exista un numar de 15.000 de turisti straini (n.r. - care vor veni la concertul Lady Gaga). Vom vedea numarul de bilete care a fost vandut turistilor straini. Trebuie sa retineti ca exista acest tip de turism de city break, care il folosesc foarte multi nemti si britanici", a afirmat ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, citat de Mediafax.

Hellvig a adaugat ca ca pretul biletelor la concert este mult mai mic decat daca acesta s-ar fi desfasurat in alte tari, iar aceasta este o oportunitate pentru straini sa vina si sa vizioneze un asemenea concert.

"Nu cred ca in Bucuresti au venit 15.000 de turisti. Asta ar insemna cel putin 70 de avioane. Astazi era insa liniste pe aeroport", a declarat Radu Enache, presedintele Federatiei Industriei Hoteliere din Romania (FIHR).

El spune ca gradul de ocupare a hotelurilor din statiuni nu arata mai bine decat in urma cu cateva zile. "Nu este aglomerat in hoteluri in perioada asta", a adaugat Enache.

Unde sunt turistii?

Intrebat unde ar putea fi vazuti cei 15.000 de turisti straini, in conditiile in care cei 30.000 de spanioli veniti la finala Europa League din Bucuresti umplusera orasul, Hellvig a afirmat: "In primul rand ar trebui sa intrebati organizatorii".

Ministrul a explicat ca anul trecut a fost elaborat planul de marketing pentru promovarea brandului turistic, iar pentru acesta au fost alocate 75 de milioane de euro din fonduri europene.

Strategia de promovare a stabilit participarea la targuri, organizarea de evenimente, vizite de jurnalisti straini, publicitate interna si internationala, outdoor etc.

Ministrul a mai spus ca pe data de 8 decembrie a fost depusa o solicitare de finantare de catre firma organizatoare, in valoare de 600.000 de euro. MDRT a trimis propunerea la consultantul cu care lucreaza din octombrie 2011, iar acesta a analizat solicitarea pana pe 29 mai 2012.

Astfel, pe 3 iulie, potrivit lui Hellvig, "s-a luat decizia" de finantare cu 256.000 de euro a trei evenimente respectiv festivalul B'estfest si concertele Red Hot Chili Peppers si Lady Gaga. Pentru promovarea brandului la concertul Lady Gaga suma alocata este de 93.000 de euro, finantata din fonduri europene.

"Retragea finantarii pe care ministerul se angajase sa o faca ar fi putut crea deservicii de imagine Romaniei in plan international, deservicii care ar fi afectat industria turistica. Acest concert are o relevanta internationala si ca urmare aduce din punct de vedere al ministerului plus valoare in ceea ce inseamna promovarea brandului de tara si a turismului", a mai spus el.

Conform caietului de sarcini, pentru concertul Lady Gaga, este vorba de promovarea TV a brandului de turism prin 250 de spoturi a cate 30 de secunde, pe un post TV in perioada 15 iulie-31 august, promovarea in presa scrisa prin campanie de print, prin 20 de aparitii ale logo-ului Romaniei in aceeasi perioada, promovarea online pe mai multe site-uri si promovare outdoor.

"In ceea ce priveste artistul Lady Gaga este un artist care la momentul acestaeste foarte cautat este foarte ascultat, a fost foarte asteptat in Europa, dar in ceea ce ma priveste, eu personal ascult un altfel de muzica", a mai spus Hellvig.



Concertul de la Bucuresti este cel de-al doilea pe care Lady Gaga il sustine in Europa in cadrul turneului "The Born This Way Ball". Cantareata americana a mai concertat la Sofia marti seara.

Artista a sosit miercuri dimineata la Bucuresti, insa a stat in jur de patru ore in autocarul cu care a venit din Bulgaria si care a fost parcat in fata hotelului Athenee Palace Hilton din centrul Capitalei. Ea a fost intampinata de zeci de fani adunati in fata hotelului unde este cazata - Athenee Palace Hilton -, miercuri, in jurul orei 14.30, cand a coborat din autocar.

Cantareata Lady Gaga a devenit celebra gratie unor piese precum "Bad Romance" si "Poker Face", dar si cu ajutorul unui marketing agresiv si provocarilor - in special vestimentare.

In mai putin de trei ani de cariera, Lady Gaga a castigat numeroase premii, printre care cinci Grammy (din 12 nominalizari), a stabilit doua recorduri mondiale si a inregistrat vanzari de peste 23 de milioane de exemplare din albume si 64 de milioane din single-uri. Billboard a numit-o "artistul anului" 2010 si "cel mai bine vandut artist al anului 2010".

Lady Gaga a ocupat locul 73 pe lista celor mai influenti oameni ai decadei 2000, a fost inclusa in Topul 100 al celor mai influenti oameni din lume intocmit anual de revista Times, iar Forbes a introdus-o pe lista celor mai puternice celebritati de pe glob. Tot editorii revistei Forbes au pozitionat-o pe locul 7 pe lista lor anuala a celor mai influente femei din lume.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri