"Consider ca o reevaluare, o repozitionare a strategiei, a master planului, care a fost facut in anul 2007, in alte conditii economice, este necesara acum, pentru ca pietele tinta pe care le consideram apropiate si aducatoare de turisti, cum sunt Germania, Austria, Marea Britanie sau Rusia se pot completa cu piete gen Orientul Mijlociu, piata care in momentul de fata nu a fost afectata profund de criza si de asemenea China sau India. Pe aceste piete Romania nu a fost promovata pana acum", a spus Barhalescu, citat de Mediafax.

El a adaugat ca Romania va incerca sa acorde vize celor "care sunt cu adevarat" turisti, fie ca vin din China, India sau Orientul Mijlociu.

"Trebuie sa ne uitam putin si ce fac altii si sa vedem ca Statele Unite investesc in urmatoarea perioada foarte multi bani in promovarea pe pietele din China si India, pentru ca acolo este un numar mare de turisti. Thailanda si-a revenit datorita pietei chineze", a mai spus secretarul de stat.

Barhalescu a afirmat ca in China, India si Orientul Mijlociu Romania poate promova tot ceea ce inseama circuite gen Dracula, gen Transilvania, dar si circuite culturale, Delta Dunarii si statiuni balneoclimaterice.

"Intentionam sa redeschidem biroul de turism din China, iar in India ne gandim sa deschidem un astfel de birou. Trebuie sa promovam in aceste zone ceea ce avem. Vreme de 20 de ani s-a incercat demitizarea lui Dracula, dar merge promovat. Pana la urma trebuie sa ne legam de acest mit pentru ca daca spui cuiva ca esti din Romania in Statele Unite sau China, se uita putin si nu intelege, dar daca ii spui ca esti din Transilvania, datorita mitlui Dracula, sigur stie sa te localizeze", a adaugat reprezentantul MDRT.

El a aratat ca Dracula are o imagine deja creata in lume si nu trebuie inventat ceva nou pentru a fi promovat.

Citeste si:

Barhalescu crede ca ar trebui promovate, legat de Dracula, Castelul Bran si Sighisoara, atractii incluse in pachetele multor agentii de turism. "In bugetul anului viitor vom avea cu siguranta sume alocate catre acest domeniu", a afirmat el.

Ideea promovarii Romaniei apeland la legenda lui Dracula nu este noua, dar de fiecare data incercarile au fost abandonate.

Cea mai mediatizata initiativa a fost proiectul Dracula Park, lansat in noiembrie 2001, iar locatia aleasa in prima varianta a fost Sighisoara. Proiectul a fost una dintre initiativele de inceput de mandat ale fostului ministru al Turismului Dan Matei Agathon.

Ulterior, din cauza unor probleme legate de terenul de langa Sighisoara, s-a decis amplasarea parcului la Snagov, pe un teren aflat in proprietatea privata a statului si in administrarea Regiei pentru Administrarea Patrimoniului Protocolului de Stat (RA-APPS).

Executivul a anulat, in 2006, titlul de parc industrial acordat proiectului Dracula Park dupa ce un control al Autoritatii de Control a Guvernului a relevat ca titlul de parc industrial a fost acordat ilegal. Autoritatea a apreciat ca asocierea nu a fost in interesul statului, care a participat cu 460 hectare teren in valoare de peste 400 milioane euro, in timp ce societatea Dracula Park nu a avut nici un aport material.

Ulterior, proiectul Dracula Park si promovarea mitului Dracula au fost abandonate.