“Bulgaria este o tara cu turism pentru patru anotimpuri, fiind cunoscuta atat pentru turismul din perioada calda, cat si prin statiunile sale montane, unde se schiaza. De asemenea, promovam si turismul cultural, balnear, cel al vinurilor si al centrelor spa. Avem si continuam cu aceasta strategie de promovare pe piata din Romania pentru ca turistii romani sunt pe primul loc in Bulgaria" a declarat Ivo Marinov, ministrul adjunct al Economiei, Energiei ║iTurismului din Bulgaria, prezent la Bucuresti in cadrul unui eveniment tematic organizat de Oficiul de Turism al Bulgariei si ANAT.

Potrivit acestuia, aproximativ 420.000 de turisti romani si-au petrecut vacantele in Bulgaria, pana la jumatatea acestui an, iar bulgarii vor sa atraga si mai multi.

“Avand in vedere importanta pietei din Romania, avem in plan o campanie de informare a turistilor romani privind destinatiile turistice din Bulgaria”, a adaugat Marinov.

El a adaugat ca ceea ce incurajeaza dezvoltarea turismului din Bulgaria sunt in primul rand facilitatile la nivel de taxe si impozite acordate operatorilor din turism.

“Daca la nivel national TVA-ul este de 20%, turismul este un domeniu preferential si este taxat cu 9%. Aceasta masura s-a dovedit una eficienta atat pentru incurajarea turismului, cat si pentru limitarea pietei nefiscalizate din domeniu”, a mentionat Ivo Marinov, care a precizat ca pe langa TVA actorii din turism beneficiaza de multe alte facilitati la nivel de impozitare si taxare.

La randul sau, Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania, a subliniat necesitatea ca Romania sa invete din practicile vecinilor in acest domeniu si TVA-ul in turism sa fie redus la 9% si pentru alte servicii decat pentru cazare si mic dejun.

“Ceea ce vedem la partenerii bulgari trebuie sa replicam si in Romania, iar TVA-ul de 9% sa fie exclus chiar si pentru all inclusive. In felul acesta, am incuraja acest regim. Trebuie sa facem schimbari in legislatie, dupa ce ani la randul nu am reusit”, a afirmat Corina Martin.

De asemenea, oficialul bulgar a sustinut necesitatea reducerii taxelor din turism si in Romania.

“Taxele si impozitele din domeniul turismului trebuie sa fie de asa marime incat sa poata fi acceptate de businessuri, pentru a fi si platite”, a subliniat Marinov, care a adaugat ca aceasta este o forma de diminuare a pietei negre.

Citeste si:

Tot el a mai spus ca orice modificare a sistemelor de taxare trebuie intens promovata si mediatizata in randul companiilor, pentru informarea acestora.

In plus, Ivo Marinov a mai vorbit despre necesitatea existentei unor organisme de control care sa lucreze organizat pentru buna functionare a activitatilor turistice.

Organismele de control trebuie sa isi faca datoria si sa colaboreze intre ele. De asemenea, este important ca acestea sa trateze toti agentii economici la fel, pentru a evita divergentele intre acestea”, a subliniat oficialul bulgar.

In aceste conditii, Bulgaria a incasat anul trecut de la turistii straini 2,8 miliarde de euro, iar pentru acest an estimeaza un avanas la peste 3 miliarde de euro.

Ivo Marinov, ministrul adjunct al Economiei, Energiei siTurismului din Bulgaria, a mai precizat necesitatea atat a Bulgariei, cat si a Romaniei de promovare a zonelor ce tin de Dunare si valorificarea acestora prin atragerea de turisti straini.

“Trebuie sa dezvoltam un brand comun, intre Bulgaria si Romania, care sa promoveze turismul pe Dunare. Ne gandim si la crearea unor produse comune legate de Dunare si alte zone din ambele tari care sa fie promovate turistilor asiatici”, a mai precizat Marinov.

Mai multi oficiali bulgari au fost prezent la Bucuresti in cadrul unui eveniment care face parte din activitatile desfasurate Oficiul de Turism al Bulgariei si ANAT pentru cresterea circulatiei turistice intre cele doua tari.

Sursa foto: Freedigitalphotos.net, Facebook