"Discutiile cu guvernele relevante nu au ajuns intr-un punct unde ambele companii sa poata prezenta castigurile si planurile detaliate de afaceri pentru aceasta fuziune", se arata intr-un comunicat transmis miercuri de grupul britanic BAE, citat de Bloomberg.

Fuziunea celor doua grupuri europene ar fi creat o companie capabila si rivalizeze umar la umar cu gigantul american Boeing.

Esecul proiectului subliniaza divergentele dintre guvernele europene, Germania incercand sa mentina un echilibru de putere in raport cu Franta si Marea Britanie.

BAE Systems pierde astfel accesul la operatiunile de inginerie aeronautica civila de care are nevoie intr-o perioada de austeritate, cu bugete tot mai modeste alocate apararii, in timp ce EADS bifeaza inca un esec in incercarea de a combina sub aceeasi umbrela industriile aerospatiale ale celor mai mari trei economii europene.

Citeste si:

Companiile aveau la dispozitie pana miercuri la ora 17:00 (20:00 ora Romaniei) pentru prezentarea planului de fuziune, solicitarea unei amanari sau abandonarea tranzactiei. Discutiile dintre managerii celor doua companii si guvernele europene sunt insa in impas, care aparent nu mai poate fi depasit.

Fuziunea nu ar fi fost o certitudine nici dupa depasirea negocierilor cu guvernele europene: EADS si BAE ar fi avut nevoie ulterior de avizul actionarilor si de binecuvantarea guvernului american, care deruleaza proiecte importante de aparare cu grupul britanic.

Actionarii si investitorii de pe burse s-au aratat inca din start nemultumiti de intentia celor doua grupuri de a fuziona. Actiunile EADS au coborat cu peste 11% din 12 septembrie, cand planurile companiilor au devenit publice. Miercuri, dupa blocarea discutiilor, titlurile companiei au avansat cu 1,15%. BAE a pierdut 2,9% pe bursa de la Londra dupa ce a facut publica intentia de a fuziona cu EADS.