Marile companii s-au orientat pina in prezent la construirea unor unitati de trei si cinci stele in Bucuresti.Restul categoriilor, in special hotelurile de doua si patru stele, sint inca neacoperite, afirma specialistii unei firme straine de consultanta. Se cauta, spun si specialisti romani, hoteluri ieftine in care tarifele sa inceapa de la 30 de euro pe noapte, dupa moda din UE.

Succesul nu vine de la sine, o mare importanta avind-o strategia de administrare aleasa, respectiv administrarea proprie, contract de management sau franciza. Daca administrarea proprie este aleasa de catre cei care vor sa pastreze individualitatea unitatilor hoteliere, externalizarea managementului este recomandata celor care vor ca afacerea lor sa fie caracterizata prin maximum de performanta. Franciza asigura operarea hotelului sub un brand international al carui succes a fost confirmat in intreaga lume. Important este si conceptul hotelului, dotarea acestuia in conformitate cu standardele internationale din industria ospitalitatii.

Preconizata intrare a Romaniei in clubul UE determina firmele care fac marketing in industria ospitalitatii sa arunce o privire asupra posibilitatilor pe care le ofera investitiile in piata hoteliera de la noi.
Aderarea la UE, trecerea la euro, armonizarea legilor cu cele europene, securitatea politica, corelate cu saturatia redusa a pietei prin prisma evolutiilor pozitive asteptate, determina o rentabilitate sporita a investitiilor hoteliere, mai ales pe termen mediu si lung, spun consultantii firmei britanice HVS International. „Istoria tarii cuplata cu un nivel atractiv al preturilor si o relativa securitate vor duce la o cerere sporita pe segmentul de petrecere a timpului liber de aici“, spune un studiu al firmei mentionate si care a fost dat publicitatii in aprilie. Tonul l-au dat mai multe lanturi hoteliere internationale, a caror prezenta in Romania garanteaza orice investitii viitoare, chiar si mai mici.

Citeste si:

Capacitatea hoteliera e inca scazuta

Ceea ce va determina o cerere sporita de locuri de cazare este tendinta de crestere a numarului vizitatorilor in urmatorii ani. De altfel, actuala dezvoltare a pietei hoteliere este datorata unei cresteri anuale a ratei vizitatorilor in perioada 1999–2004 de 5,1% pentru Bucuresti, cu un virf de 20% in ultimul an luat in calcul.

Potrivit HVS International, capacitatea hotelurilor de trei, patru si cinci stele din Bucuresti este relativ scazuta; acum acestea ofera 1.400, 1.000 si, respectiv, 1.500 de camere. Rata de ocupare pe aceste segmente a fost cuprinsa intre 65 si 70%, comparabila cu situatia inregistrata la nivel european.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4603&art=64&cHash=add460b9f2