Astfel, in acest an suma medie pe care o aloca romanii care si-au bugetat o vacanta de sarbatori este de 1.384 lei, comparativ cu 1.332 in 2011. In anul 2010 suma s-a ridicat la 1.351 lei, iar in 2009 la 1.312 lei.

Studiul de piata arata ca orasenii resimt inca efectele crizei financiare, acesta afectand modul in care aleg sa-si imparta si dimensioneze bugetul alocat sarbatorilor de iarna.

In plus, cresterile de buget inregistrate pentru categoriile analizate nu sunt unele cantitative, de volum, ci, mai degraba motivate de cresterea accentuata a preturilor precum si de devalorizarea monedei nationale.

In studiu se mai arata ca in ceea ce priveste Revelionul 2013, 88% dintre respondenti intentioneaza sa-l petreaca in tara, in timp ce doar 3,8% vor pleca in strainatate, 2,3% dintre oraseni lucrand de Revelion.


Dintre cei care vor petrece Revelionul in tara, marea majoritate (78,6%) vor sarbatori acasa, in propria locuinta sau in locuinta prietenilor/rudelor. Doar 12,3% dintre acestia vor merge la un restaurant/club, in timp ce 7,5% vor petrece intr-o statiune montana/balneara.
Procentul celor care vor iesi in aer liber (ex. Piata Universitatii pentru bucuresteni) pentru a “trece in anul 2013” este de 8,9%.

In ceea ce priveste bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion, romanii vor aloca 1.255 lei (comparativ cu 1.046 in anul 2011, 1.052 lei in anul 2010 si 1.523 lei in 2009), 45,6% dintre respondenti afirmand ca acesta este similar celui din 2011, in timp ce 16,0% declara ca vor cheltui mai mult decat anul trecut.

Citeste si:

Pentru cumpararea produselor alimentare, orasenii intentioneaza sa aloce cu ocazia sarbatorilor de iarna, un buget mediu de 501 lei (comparativ cu 422 in 2011, 491 lei in 2010 si 556 lei in 2009). Cresterea sumei cheltuite pentru achizitionarea produselor alimentare poate fi explicata de cresterea accentuata a nivelului preturilor alimentelor datorata, in parte, recoltelor foarte slabe obtinute din cauza secetei precum si devalorizarii monedei nationale.

Comparand cu anul trecut, produsele nealimentare specifice sarbatorilor de iarna (haine, incaltaminte, cosmetice etc.) au o pondere relativ similara in bugetul de cheltuieli, orasenii alocand, in medie 414 lei acestei categorii de produse (397 in 2011, 302 in anul 2010 si 321 lei in 2009).

O alta categorie de cheltuieli generata de aceste sarbatori este cea a iesirilor in oras sau la restaurant. Pentru aceasta, persoanele intervievate intentioneaza sa aloce, in medie, 372 lei (comparativ cu 366 lei in 2011, 302 lei in 2010 si 346 lei in 2009).

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 23 – 29 noiembrie 2012. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.

Mednet Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000 si reuneste specialisti in domeniile cercetarii de piata si statisticii.

Sursa foto: freedigitalphotos.net