Directiva este prima de acest fel de la intrarea in serviciu a avioanelor 787, in 2011, potrivit Mediafax.

Japan Airlines si All Nippon Airways au anuntat deja ca au reparat avioanele 787 din flota lor, din cauza acestei probleme.

Scurgerile de carburant, atribuite unui montaj incorect al unor elemente de sustinere a motoarelor, ar putea duce la ramanerea avionului fara combustibil, la pierderea de putere a motoarelor sau la un incendiu, potrivit autoritatii americane pentru aviatie.

Boeing a recomandat la randul sau companiilor aviatice sa verifice aeronavele in termen de sapte zile. Producatorul american de avioane a livrat pana in prezent 33 de aparate 787 Dreamliner.

"Circa jumatate din avioanele 787 au fost verificate, iar Boeing ia masurile necesare pentru a asigura montarea corecta a avioanelor", a declarat Lori Gunter, purtator de cuvant al grupului.

Citeste si:

Aeronavele 787 au intrat in circuitul comercial cu o intarziere de trei ani si jumatate, din cauza problemelor cu care s-a confruntat Boeing in privinta materialelor compozite folosite si a unui nou sistem de fabricatie, care depinde mai mult de furnizori.

In timpul procesului de dezvoltare si intrare in exploatare a aparatelor Dreamliner au mai aparut si alte erori de fabricatie.

In 2009, Boeing a reparat mai multe avioane, dupa identificarea unor fisuri la fuzelajele fabricate de un furnizor intalian.

In ianuarie 2010, au fost gasite reziduuri in rezervoarele de carburant ale unui avion 787 aflat in faza de testare, in iunie au aparut defecte la coada unui aparat, iar in noiembrie un scurt-circuit a provocat un incendiu in timpul zborului, ceea ce a dus la sistarea testelor pentru intreaga flota, timp de 6 saptamani.