Operatorul aerian low-cost Blue Air considera ca 2013 va fi anul de varf al crizei.

“Anul 2013 va fi un an foarte dificil, cu siguranta criza din zona euro o sa continue, cel mai probabil va fi anul de varf al crizei, lucru care va afecta toata economia in lipsa unei finantari reale si a resurselor pe piata. Din punct de vedere al industriei noastre s-ar putea sa fim martorii colapsului pentru cateva companii aeriene, asa cum am asistat in 2012 la falimentul Malev si Wind Jet”, este de parere Adrian Ionascu (foto), directorul general adjunct al Blue Air.

Principala amentintare pentru industria aviatica ramane si anul viitor pretul petrolului.

Citeste si:

“Aviatia este o industrie cu costuri foarte mari. Principalele amenintari vor fi pretul petrolului, cresterea taxelor de navigatie si aeroportuare prin masuri guvernamentale, lipsa de finantare in domeniul aviatic, migrarea personalului (piloti si personal tehnic) in special catre companiile din Middle East, presiunea pe pretul de vanzare datorita competitiei si a practicilor de dumping, noua schema de plata a noxelor, emisii CO2, operatorii din afara EU (Qatar, Emirates, Fly Dubai etc)”, mai spune Ionascu.

De asemenea, oficialii Wizz Air apreciaza ca in Romania sunt necesare in continuare investitii la nivelul infrastructurii.

“Piata aeriana romaneasca a parcurs un drum important, avand in continuare posibilitati de crestere si imbunatatiri. Din momentul in care Romania a devenit membru deplin al Uniunii Europene, granitele au fost deschise pentru oricine. In mod cert, in Romania sunt necesare in continuare investitii la nivelul infrastructurii, si nu doar din perspectiva aeroporturilor ci si la nivelul drumurilor si al autostrazilor. Industria aviatica este o piata cu un ritm de crestere foarte rapid si potential foarte mare de dezvoltare“, spune Mike Powell, CFO Wizz Air.