Procurorul din orasul Civitavecchia, Gianfranco Amendola, a initiat o ancheta pentru "fraude comerciale" impotriva companiei Alitalia, scrie Mediafax.

Alitalia este acuzata de comercializarea biletelor de avion pentru curse pe care ar fi urmat sa le efectueze, desi acestea erau operate de compania Carpatair.

In replica, Alitalia a reiterat ca a "respectat in totalitate directivele privind comercializarea biletelor" si normele de siguranta aeriana.

Procurorul Gianfranco Amendola a anuntat ca cei doi piloti romani ai avionului Carpatair care a iesit de pe pista la Roma sunt cercetati pentru producere de leziuni din culpa.

Trei persoane au fost ranite dupa ce un avion cu 50 de persoane la bord apartinand companiei Carpatair, care efectua un zbor intern pentru Alitalia, a ratat aterizarea si a iesit de pe pista, pe Aeroportul Fiumicino din Roma.

Citeste si:

Pe 8 ianuarie, un deputat italian ceruse efectuarea unei anchete privind decizia companiei aeriene Alitalia de a incredinta Carpatair numeroase zboruri pe rute interne, in Italia, si pe rute externe, pe fondul nemultumirii sindicatelor pilotilor si insotitorilor de bord italieni. Conform Institutului italian de statistica (ISTAT), ponderea de utilizare de catre cetatenii italieni a serviciilor companiilor aeriene autohtone a scazut in intervalul 2007 - 2011 cu 16%, de la 56 la 40%.

Practic, mai putin de jumatate dintre pasagerii care trec prin aeroporturile italiene utilizeaza servicii ale companiilor aeriene din Peninsula. Pe fondul nemultumirilor, Alitalia confirma ca a semnat in septembrie 2011 un acord de tip "code sharing" ("utilizare in comun a codurilor zborurilor") cu Carpatair. Alitalia preciza ca acordul a fost aprobat de Autoritatea aeronautica italiana (ENAC), iar Carpatair avea toate certificatele de siguranta.

Tot in ianuarie, presedintele Asociatiei nationale italiene a pilotilor comerciali (ANPAC), Giovanni Galiotto, exprima nemultumirea fata de hotararea Alitalia de a incredinta unele zboruri companiei Carpatair, explicand ca mii de angajati au fost disponibilizati, inclusiv 550 din cadrul Alitalia.

Pe fondul scandalului, ziarul Corriere della Sera scria ca pilotii si sindicalistii erau preocupati de siguranta zborurilor operate de Carpatair, notand ca au fost inregistrate numeroase incidente cu avioanele companiei din Romania. Ultimul incident avusese loc, potrivit Corriere della Sera, pe 7 ianuarie, cand zborul AZ1666, pe ruta Pisa - Roma, operat de Carpatair in numele Alitalia, fusese intarziat din cauza unei defectiuni.