"In acest an au fost cresteri si pe turismul de business si pe cel intern, si pe extern. Ce a mers mai prost decat anul trecut a fost sezonul de iarna. Vacantele de iarna au scazut", a spus Usturoiu, scrie Mediafax.

El a adaugat ca multi romani au renuntat la doua vacante pe an, optand pentru una singura in perioada de vara.

"Pana in urma cu 1-2 ani, multi mergeau in vacanta de iarna o saptamana. Oamenii aveau o vacanta principala, pe care o faceau vara, in tara sau strainatate. Iar vacanta de iarna s-a diluat din ce in ce mai mult. Oamenii nu mai au bani. De obieci plecau in vacanta la munte in prima saptamana din ianuarie sau intre Craciun si Revelion", a afirmat Usturoiu.

El apreciaza ca scaderea inregistrata de Mareea la vacantele de iarna in ultimul sezon este de 40%, iar cele mai afectate au fost persoanele cu venituri medii.

Si pe litoral, sejurul mediu a scazut de la 7,5 zile acum 2-3 ani la 6,2 zile.

Citeste si:

Agentia Mareea a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 62 de milioane de lei, fata de 44 de milioane de lei in 2011.

"Cresterea s-a bazat pe vanzarea online si pe investitiile in call center. Ne indreptam foarte mult catre vanzarea de la distanta. Aproximativ 70% din vanzarile noastre nu se fac in agentie, ci de la distanta", a spus directorul agentiei.

Mareea Hotels, care administreaza complexul hotelier Mercur-Minerva din Mamaia, a avut in 2012, in primul an de operare, afaceri de 12 milioane de lei. Din acest an, firma a preluat si operarea hotelului Rozmarin din Predeal si estimeaza afaceri de 20 de milioane de lei.

"Estimam pentru acest an afaceri de 80 de milioane de euro, pe fondul extinderii numarului de agentii. Acum avem 12 agentii si vrem ca in acest an sa mai deschidem doua proprii, la Craiova si Brasov, si cinci in franciza, toate in afara Bucurestiului", a mai spus Usturoiu.

Sursa foto: Freedigitalphotos.net