Contractul de cumparare a fost incheiat, dar cele doua aeronave se afla in prezent intr-o faza de reparatii si verificare, a spus Vizental, potrivit Mediafax.

El a aratat ca valoarea tranzactiei este de circa 1,1 milioane de dolari, suma care a fost depusa intr-un cont escrow, vanzarea urmand sa se realizeze dupa ce vor trece toate testele si vor fi obtinute autorizatiile de zbor extern.

Tranzactia este intermediata printr-un broker londonez, iar cumparatorul este firma Star Aviation Services SA, inregistrata in Guatemala, potrivit sursei citate.

Reprezentantul administratorului judiciar a precizat ca tranzactia a fost negociata inainte de intrarea Romstrade Logistic Expres (fosta Direct Aero Services) in insolventa, aprobata de Tribunalul Giurgiu in decembrie 2012.

In afara celor doua avioane, flota Romstrade Logistic Expres mai include un al treilea avion, aflat la reparatii in Cehia si care ar putea fi de asemenea cedat.

"Avionul va fi probabil vandut, acesta este scenariul. Urmeaza sa obtinem fondurile pentru a-l repara si repatria", a afirmat Vizental.

Administratorul judiciar urmeaza sa faca o propunere privind reorganizarea sau falimentul companiei in maxim 30 de zile, a mai spus reprezentantul CITR.

Citeste si:

Potrivit datelor din tabelul preliminar al creantelor, creditorii firmei au solicitat 67 milioane lei, fiind acceptata o creanta de 66,9 milioane lei, din care 7,8 milioane lei sub conditie. Printre cei mai mari creditori se numara Cessna Finance Export Corporation (15,1 milioane lei), ANAF (14,3 milioane lei), BRD (13,2 milioane lei), Romstrade (11,8 milioane lei) si Blue Air Transport Aerian (8,58 milioane lei).

Romstrade Logistic Expres, controlata de Nelu Iordache (75%) si Gheorghe Cruceru (25%), a fost infiintata in anul 2007, avand drept obiect de activitate transportul international de persoane in regim charter si in regim de taxi, comercializarea produselor alimentare si nealimentare la bordul aeronavelor, inchirierea de autoturisme, vanzari pachete turistice si bilete de avion.

"Compania a desfasurat in perioada 2010 - noiembrie 2012 o activitate cu pierdere, rentabilitatea activitatii fiind influentata de neajustarea cheltuielilor la nivelul veniturilor obtinute", se arata in raportul privind cauzele si imprejurarile care au dus la aparitia insolventei, elaborat de administratorul judiciar.

Potrivit documentului, la 30 noiembrie 2012 figurau in situatiile financiare ale firmei trei aeronave Saab, doua aeronave Cessna Mustang si 11 masini. Aeronavele Cessna nu mai apartin companiei dupa rezilierea contractelor de leasing de catre finantator in anul 2012, unitatile fiind returnate catre Cessna Finance Export Corporation.

In raport se arata ca Romstrade Logistic Expres a achizitionat in perioada 2009-2010 patru avioane Saab, in valoare totala de 6,4 milioane dolari.

Omul de afaceri Nelu Iordache controleaza un grup cu mai multe companii, cele mai cunoscute fiind constructorul Romstrade, aflat in insolventa, si transportatorul aerian low-cost Blue Air.

Iordache se afla in arest preventiv din decembrie, intr-un dosar in care procurorii anticoruptie il acuza de faptul ca, in calitate de administrator al Romstrade, ar fi schimbat fara respectarea prevederilor legale destinatia sumei de 25 de milioane de lei, bani incasati in vederea proiectarii si executiei lucrarilor la primul tronson din autostrada Nadlac - Arad.