Proprietarii de cluburi din statiunea Mamaia vor trebui sa aiba care alegorice cu care sa participe, in sezonul estival, la caravanele organizate de Primaria Constanta, potrivit unei hotarari de Consiliu Local, in caz contrar urmand sa fie amendati sau sa le fie anulata autorizatia de functionare.
Consilierii locali municipali constanteni au aprobat un proiect de hotarare privind aprobarea unor masuri de stimulare a turismului in statiunea Mamaia, printre acestea aflandu-se si obligarea proprietarilor de cluburi de a construi un car alegoric cu care sa defileze in timpul sezonului estival, scrie Mediafax.

Proiectul a generat dezbateri intre consilierul PNL Radu Bogdan Matei si primarul Constantei, Radu Mazare. Liberalul a spus ca proprietarii de cluburi nu trebuie sa fie obligati sa faca acest lucru.

"Mi se pare o masura anticompetitiva pentru ca ridica foarte mult standardul de intrare pe piata de cluburi si forteaza un operator economic sa faca o investitie pe care el o considera a nu fi benefica afacerii lui. Este o masura coercitiva", a explicat consilierul PNL.

La randul sau, Radu Mazare i-a raspuns: "Adica eu ma imbrac in toate hainele, ma scalambai pe la toate televizoarele de placere?"

Primarul a precizat ca trebuie facut un efort comun intre autoritati si agenti economici pentru dezvoltarea turismului in Mamaia.

"Anul trecut am tipat eu la ei, ca erau de acord, da sa mai vedem, ca o mai amanau si din consideratie pentru mine, dupa ce am racnit de doua ori, au facut. Acum am zis ca nu mai are sens sa racnesc, le-am spus ca le dau hotarare de consiliu si asta e viata. Lasand gluma la o parte, ce se intampla la Mamaia este rezultatul unui efort comun. Daca fiecare priveste pravalia lui individual, nu se ajunge la ceea am reusit sa ajungem cu Mamaia. Dumneavoastra ati spus ca daca el considera ca este benefic activitatii lui. Pai, asa poate sa considere oricare si eu pot sa consider ca nu este benefic activitatii mele de primar, dar de ce sa cheltuiesc eu ca sa fac care alegorice, sa defilez in fiecare saptamana, sa aduc toate televiziunile. Pentru ce?", a mai afirmat Radu Mazare.

In acel moment in discutie a intervenit un alt consilier PNL, Ana Marcu, care i-a spus primarului: "Diferenta este ca pe dumneavoastra nu v-a obligat nimeni".

Mazare insa i-a spus ca patronii de cluburi castiga din reclama pe care o face el: "Diferenta este ca el castiga bani din reclama pe care eu o aduc acolo, iar eu nu castig nimic. Asa consideram noi ca se face turism in statiunea Mamaia si pot sa va dau mai multe exemple despre cum se face turism in Europa, unde decizia autoritatii ii priveste pe toti care sunt implicati in fenomenul de turism. Si va dau locatii unde turismul inca functioneaza in Europa si o sa vedeti ca sunt decizii ale autoritatilor locale pe care le respecta cu totii".

In cele din urma proiectul de hotarare a fost supus votului, fiind aprobat cu 24 de voturi "pentru" si doua "impotriva".

La finalul sedintei, Radu Mazare a prezentat si alte masuri aflate in acea hotarare, printre care obligativitatea meniului bilingv la unitatile de cel putin trei stele si obligarea magazinelor, teraselor, cafenelelor sa aiba deschis in semisezon.

"In primul rand, obligativitatea existentei meniului bilingv. Ce dracu, ca tot ne dam mari europeni, mari plimbareti si daca iei sa citesti acolo numai ciorba in romaneste, nu intelege nimeni. Si atunci vor fi obligati. Aceasta hotarare pe care o dam noi astazi este facuta de comun acord cu Asociatia Patronala, fiecare punct de acolo. Pentru ca hotelurile sunt obligate prin lege in perioada de semisezon, cum am definit-o noi, sa tina deschis, iar pentru celelalte, cafenele, magazine, restaurante, le-am obligat noi sa tina deschis si este specificat si cat. La fel si pentru cluburi. In plus, cluburile au obligativitatea de a participa la defilarea saptamanala a carelor alegorice si sunt obligate sa isi faca un car alegoric, se dau si dimensiunile, si numarul de animatori sau animatoare ca sa nu mai vad doua speriate, doua lesinate pe carul alegoric", a mentionat Radu Mazare.

Astfel, conform hotararii adoptate marti, in sedinta Consiliului Local Municipal, restaurantele, barurile, unitatile de fast-food, cofetariile, patiseriile, cafenelele, cluburile, deja clasificate la cel putin categoria trei stele au obligatia traducerii listelor de preparate si bauturi, in cel putin o limba de circulatie internationala, de regula engleza. De asemenea, operatorii economici, altii decat proprietarii si/sau administratorii de structuri de primire turistice, detinatori ai unui activ in statiunea Mamaia, in scopul desfasurarii de activitati economice au obligatia in perioada de semisezon sa asigure functionarea acestuia cu un program de functionare de 4-6 ore/zi. Perioada de semisezon a fost definita in aceasta hotarare intre 1 mai si 15 iunie si intre 15 si 30 septembrie.

Totodata, cluburile au termen pana in ultima saptamana a lunii iunie sa confectioneze un car alegoric si sa participe in timpul sezonului estival la caravanele organizate saptamanal de Primaria Constanta. Carul alegoric va avea o lungime minima de 8 metri, iar atmosfera pe fiecare car alegoric va fi intretinuta de cel putin sase animatori sau animatoare.

Pentru nerespectarea acestei hotarari a Consiliului Local Municipal vor fi date amenzi intre 1.000 si 1.500 de lei pentru persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale sau familiale si de la 1.500 de lei la 2.500 de lei in cazul societatilor comerciale si se poate ajunge pana la anularea autorizatiei de functionare.

Vara trecuta, in statiunea Mamia au fost organizate mai multe parade cu care alegorice, la care a participat si Radu Mazare, primarul purtand diferite tinute: de spartan, de sultan sau de maharajah.

Sursa foto: rio-carnival.net

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri