"Am primit cu foarte mare surprindere ideea posibilitatii schimbarii brandului de turism national. In conditiile in care turismul romanesc este una dintre ramurile economice cu cele mai mari cresteri economice in ultimii ani, 16% in 2011 si 9,3% in 2012, iar brandul a primit mai multe premii internationale (printre care premiul de excelenta la Targul de turism de la Munchen), dar si aprecieri din partea responsabililor Organizatiei Mondiale a Turismului, decizia de a inlocui brandul tradeaza diletantism si lipsa de viziune", scrie Udrea pe blogul sau.

In opinia sa, aceastp decizie arata "incapacitatea neintelegerii mecanismelor europene - pentru ca, daca noi am renunta la brandul pe care l-am folosit pana acum, ar trebui sa dam toti banii inapoi pe care i-am cheltuit deja". Udrea mentioneaza ca este vorba despre zeci de milioane de euro.

"Nu stiu cifra exacta, pentru ca Ministerul Turismului nu a mai comunicat nimic in acest sens. In plus, nici nu am putea face un al doilea brand pe bani europeni. Vorbim de o decizie care ar putea costa Romania 75 de milioane de euro, atat cat am primit pe axa 5.3 a Programului Operational Regional", sustine Elena Udrea.

Ea precizeaza ca Romania are o strategie de promovare care trebuie implementata pana in 2016, pentru ca asa s-a angajat in fata celor care au finantat si au avizat favorabil proiectul brandului.

Citeste si:

Udrea mai scrie ca in anii 2011 si 2012 au existat cresteri de 15-17% a innoptarilor turistilor straini in Romania.

"Deci, este evident efectul benefic al brandului turistic. In conditiile acestea, rezultatele implementarii actualului brand turistic trebuie masurate profesionist si decis pasii de urmat in functie de concluziile analizei. In niciun caz nu poti decide schimbarea brandului dupa ureche, in functie de ce auzi la televiziunea sefului tau politic, Voiculescu", adauga Udrea.

Ministrul delegat pentru IMM, Turism si Mediu de Afaceri, Maria Grapini, a lansat la jumatatea lunii martie pe pagina personala de Facebook un concurs de idei pentru alegerea unui nou brand turistic al Romaniei si a cerut opinii despre actualul brand care, spune ea, nu sunt pozitive.