“Pentru a-si atinge scopul, o infrastructura pentru biciclete trebuie sa fie sigura, directa, continua, accesibila, atractiva, confortabila si utilizabila pe tot parcursul anului. Neindeplinirea oricarui criteriu poate transforma investitia intr-o risipa imensa de bani, asa cum s-a intamplat cu pistele construite pe trotuare de Primarie in 2008 si 2011”, se arata intr-un comunicat al OPTAR.

OPTAR a solicitat in cadrul intalnirii ca proiectul sa fie extins la o retea coerenta care sa indeplineasca toate criteriile calitative ori sa se opreasca din start orice finantare a proiectelor de realizare a pistelor.

“Realizarea celor doua piste nu este suficienta pentru ca oamenii sa fie incurajati sa mearga cu bicicleta prin oras. Mersul cu bicicleta, la fel ca orice mod de deplasare, are nevoie de conexiuni rapide intre punctul de plecare si cel de destinatie. Iar reducerea acestor conexiuni la doar doua directii, demonstreaza, fara a fi nevoie de un studiu, ca proiectul, in aceasta forma, nu poate raspunde nevoilor cetatenilor”, mai spune OPTAR.

Citeste si:

Proiectul care isi propune realizarea a doua piste, accesibile doar celor care se deplaseaza pe cele doua directii, va raspunde nevoilor unui numar infim de oameni.

OPTAR (Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania) este o asociatie care sustine dezvoltarea mobilitatii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetateni, indiferent cum aleg sa se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public
sau cu autoturismul.