Agentia Aerotravel a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 34 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2011. Businessul companiei este format in procent de 70% din vanzari corporate si 30% leisure.

"Am muncit mai mult, am mers pe marje de profit mai mici si am facut cele 34 milioane euro, ceea ce a reprezentat un avans de 20% al businessului", a declarat Antonio Nitu, directorul general al Aerotravel Lufthansa City..

Pentru anul acesta, Aerotravel targeteaza o cifra de afaceri similara cu cea din 2012, Nitu afirmand ca 2013 "este un an delicat".

"Anul 2013 a inceput asa cum ma asteptam, in stagnare, fata de anul trecut. Anul 2012 a inceput spectaculos, atat pe ticketing, cat si pe leisure, ceea ce nu s-a mai intamplat in aceste luni. (...) Sumele alocate vacantelor au scazut in acest an, cel putin in cazut biletelor de avion piata totala a scazut", a spus Nitu.

Dupa primul trimestru, din totalul vanzarilor de 8,4 milioane de euro partea de corporate a reprezentat 66%, iar vanzarile leisure 34%.

'Vanzarile de vacante sunt in crestere ca procent din business, ceea ce inseamna diversificare pentru noi, respectiv stabilitate. Mai mult, pe business travel marjele de profit sunt mai mici (5%), pe leisure mai mari (8-12%). Avem nevoie de stabilitate in piata, sa fim o companie puternica. Eu nu ma uit cu incredere la o evolutie in 2013, daca se va intampla o aplaud, insa nu as paria pe asta in acest an", a adaugat Nitu.

Teleconferintele si Skype-ul nu vor inlocui calatoriile de afaceri

Seful tour-operatorului Lufthansa a precizat ca mediul economic a afectat bugetele alocate de companii calatoriilor de afaceri, in special pe cele dedicate zonelor de team building si motivare.

"Este, intr-adevar, o reducere a bugetelor in cadrul filialelor locale «capete de pod» ale unor companii multinationale, care au probleme financiare in cadrul companiei mama, insa nu si in cazul companiilor care nu sunt doar niste apendice ale unor multinationale si care au investit bani aici. Scaderea este insa mica, nu dramatica. Mai mult, teleconferintele sau Skype-ul nu vor inlocui calatoriile de afaceri. Daca eu vreau sa semnez un contract, mi se pare normal sa vad persoana respectiva in ochi", a explicat Antonio Nitu.

Nitu a adaugat ca Aerotravel lucreaza in prezent cu mai multe sute de companii, cu unele chiar de 14-15 ani.

Croazierele, in crestere in preferintele romanilor

In businessul agentiei Aerotravel croazierele ocupa un loc important, dupa ce in 2012 compania a vandut aproximativ 3.000 de pachete turistice de acest gen.

Citeste si:

Mai mult, Aerotravel este singurul operator de turism romanesc care va imbarca pasageri pe navele de croaziera MSC si din Romania, primele curse urmand sa fie operate incepand din aceasta toamna.

"In primul trimestru din acest an, pe langa vacantele in Grecia si Turcia care se vand foarte bine, romanii au cumparat si multe croaziere, in general pe cele cu preturi mai scazute. Nu trebuie sa ne bucuram la un pret surpinzator de mic, in ideea ca aceea este valoarea reala a pachetului. Realitatea este ca pentru a ajunge la un grad de notorietate in Romania companiile sponsorizeaza aceste preturi. Vindem vacante care ajung la 800-1.000 de euro", a adaugat Nitu.

Seful tour-operatorului Lufthansa spera ca in acest an sa vanda mai multe croaziere decat in 2012.

In Romania se vand anual in jur de 15.000-16.000 de croaziere, potrivit datelor proprii.

Aerotravel este prezenta pe piata din Romania incepand cu 1998, are aproximativ 120 de angajati si 8 birouri deschise in 6 orase: Bucuresti, Cluj, Oradea, Timisoara, Sibiu si Brasov.

Aerotravel Lufthansa City Center este parte a retelei internationale de agentii de turism Lufthansa City Center, lant de 600 de agentii deschise in 77 de tari. Cu peste 100.000 pasageri deserviti anual, Aerotravel Lufthansa City Center se situeaza intre primele agentii de turism din tara ca cifra de afaceri.