"Brandul sectorial de turism a fost achizitionat cu niste bani, si nu putini. El nu mai poate fi schimbat. Brandul nu si-a atins scopul si eu va spun acum din ultimele sase luni, cat am umblat prin alte tari. Toate intrebarile care mi s-au pus au fost de ce acest brand. E un bun cumparat, nu-l putem arunca la cos, dar cu banii pe care ii mai avem acum pe promovare sa facem branduri subsectoriale", a spus Grapini.

Ea a afirmat ca brandul turistic, care are ca element vizual frunza, nu a promovat intreg potentialul Romaniei.

"Noi suntem acum intr-un studiu de evaluare. Ce oferim noi prin brandul ala? Desi n-a fost finalizat ca un brand, Dracula s-a intiparit in mintea strainilor mult mai mult decat un brand greu platit", a adaugat Grapini.

Ea a aratat ca brandul nu a reusit sa se impuna in lume si acest lucru se poate observa din numarul de intrari ale turistilor straini in Romania si din gradul de cunostere a brandului in alte tari, scrie Mediafax.

"La targul de turism de la Berlin toata lumea ma intreba de Dracula", a mentionat ministrul.

Citeste si:

Grapini a discutat cu Ilie Nastase si cu Gabriela Szabo, care au acceptat sa promoveze Romania in strainatate. Cu ajutorul studentilor, ministrul delegat pentru IMM si Turism vrea sa creeze branduri ale unor segmente din turism.

"Am adresat o scrisoare Facultatii de Arta sa faca o competitie cu studentii pe branduri pe directiile pe care eu le consider strategice pentru turismul din Romania. Pentru toate acestea studentii sunt pusi la treaba, o sa facem o competitie si o sa dam niste premii", a explicat ea.

Brandul turistic al Romaniei a fost lansat in anul 2010. In perioada 2010-2012, pentru crearea si promovarea brandului turistic al Romaniei s-au cheltuit peste 56 de milioane de lei (13 milioane de euro), bani provenind din fonduri europene.

Hotelurile din Romania sunt pe penultimul loc in Europa dupa gradul de ocupare in timpul verii si detine detasat ultima pozitie in clasamentul privind ponderea strainilor in totalul turistilor, cauzele fiind fluxul slab de turisti de afaceri, imaginea externa proasta, tarifele mari si evaziunea.