O cursa Wizz Air a decolat sambata din Otopeni spre Roma-Ciampino cu 165 de pasageri la bord si un echipaj format din 6 membri, doi in cabina si 4 insotitori de zbor. Pilotul Gianluca Rabitti Martini (49 de ani) era italian si avea peste 12.000 de ore de zbor, iar copilotul era cipriot si avea peste 4.000 de ore de zbor. Cele patru stewardese erau romance.

“Prima parte a zborului a fost normala, insa la apropierea de aeroportul Ciampino cand pilotii au incercat sa coboare trenul de aterizare au primit un semnal in cabina ca partea stanga a trenului de aterizare este blocata. Dupa acest semnal echipajul a inceput o manevra de ocolire, care este pur si simplu obisnuita, au planat pe coasta Italiei facand procedura de depanare conform instructiunilor producatorului si au declansat mecanismul de back up. Din pacate, partea stanga nu a putut fi coborata si a ramas zavorata. Echipajul a hotarat sa aterizeze cu partea dreapta a trenului si a ales aeroportul Fiumicino pentru ca pista este mult mai lunga. Echipajul a transferat o parte din cantitatea de carburant din partea stanga in partea dreapta”, a spus Morgan.

Pilotii au prevenit insotitorii de zbor sa faca pregatirile pentru aterizare. In apropiere de Fiumicino avionul a coborat pentru ca turnul de control sa confirme ca partea stanga a trenului de aterizare este blocata.

Avionul a aterizat cu ambele motoare in functiune, iar dupa aterizare a fost oprit motorul stang, pentru ca avionul urma sa fie lasat pe el. Aripa stanga nu a atins pista.

Pilotul a reusit sa faca o aterizare lina, ruland aproape 2 km, dupa care ultimii metrii a lasat avionul pe motorul stang. Pilotii au cerut sa nu fie pulverizata spuma pe pista pentru ca aterizand pe o singura parte ar fi putut pierde controlul avionului. Dupa ce avionul s-a oprit a fost pulverizata spuma.

“Avionul era foarte nou, avea doar 14 luni, a zburat mii de ore fara niciun incident. Low-cost nu inseamna standarde mai scazute sau siguranta mai scazuta. Recent am investit 15 milioane de euro intr-un centru de instruire pentru pilotii si insotitorii de zbor”, a mai spus capitanul britanic.

Citeste si:

Mentenanta si service-ul Wizz Air sunt asigurate de Lufthansa Technik. La Roma este in desfasurare ancheta si inca nu se stie valoarea pagubelor.

Din Bucuresti, Wizz Air opereaza 7 aeronave Airbus A320, in total in Romania companie avand 13 unitati.


In Romania, Wizz Air opereaza, in prezent, 63 de rute nationale si internationale.

Wizz Air opereaza o flota de 43 aeronave Airbus A320 de la 16 baze, 270 de rute facand legatura cu 94 de destinatii din 33 de tari. Compania implineste anul viitor 10 ani.

Cititi si Cum arata harta profitabilitatii Wizz Air: Romania bate Polonia

Cum arata harta profitabilitatii Wizz Air: Romania bate Polonia

Cum arata harta profitabilitatii Wizz Air: Romania bate Polonia