In cazul Airbus, atentia se va concentra pe noul avion A350 XWB, care a efectuat vineri primul sau zbor test, scrie Mediafax.

Boeing va miza pe anuntarea asteptata a celei de-a treia versiuni, mai mari, a aeronavei 787 Dreamliner.

Asa cum se intampla de obicei, ambele companii vor incerca sa demonstreze ca reusesc sa castige comenzi in detrimentul celeilalte.

Salonul din acest an are loc intr-o perioada in care atat Airbus cat si Boeing se afla in cea mai buna forma financiara. Ambele au profituri si comenzi in crestere, datorita cererii mondiale pentru avioane cu consum redus de carburant.

Comenzile primite de Boeing si Airbus se intind in majoritatea cazurilor pe mai multi ani, iar in unele cazuri pana la sfarsitul deceniului.

Citeste si:

Pe langa cresterea comenzilor, intrebarea este daca cei doi producatori de avioane reusesc cu succes sa isi mareasca si marjele de profit si eficienta productiei.

In ultimii ani, Airbus a reusit sa isi imbunatateasca eficienta liniilor de productie, in timp ce Boeing a anuntat ca trebuie sa isi mareasca marjele, iar acest fapt se va intampla odata cu cresterea productiei 787.

Succesul din anii urmatori va fi determinat, in ambele cazuri, de lansarea si livrarea unor noi modele de aeronave.

Boeing s-a confruntat cu numeroase intarzieri costisitoare in productia 787, inclusiv cu consemnarea la sol a aeronavelor din cauza unor incendii la baterii si se concentreaza pe evitarea unor probleme similare cu 737MAX.

Airbus urmeaza la randul ei sa faca primele livrari de avioane A350 XWB spre sfarsitul acestui an.