Air France are opt avioane A380, care zboara de la Charles de Gaulle spre America de Nord (New York JFK, Washington DC, Los Angeles), Africa (Johannesburg), Asia (Tokio-Narita), iar din septembrie si spre Shanghai.

Aeronava Air France A380 are 516 locuri plasate in patru cabine (Economy, Premium Economy, Business, First).

Airbus produce doar 4 avioane A380 intr-o luna, la Toulouse, iar pretul de vanzare este de circa 350 de milioane de euro.

Cum arata fabrica unde se asambleaza cel mai mare avion din lume

Cum arata fabrica unde se asambleaza cel mai mare avion din lume

Avionul cu patru motoare impresioneaza atat prin dimensiuni, este aproape cat un stadion de fotbal are 70 de metri lungime si 80 latime, cat si prin autonomia de zbor, 15.000 de km cu un plin, poate zbura fara oprire de la New York la Hong Kong sau de la Sydney la Istanbul, cu o viteza de 900 de km pe ora.

Aripile modelului A380 pot sustine o greutate de pana la 650 de tone. Avionul incarcat ar putea ajunge la circa 550 de tone, din care 80 de tone sunt pasagerii si circa 200-250 de tone carburantul.

Pe aeroportul Charles de Gaulle Paris am avut ocazia de a surprinde un Airbus A380 al companiei Air France.

Citeste si:

Pe satelitul 3 (Gates L), de unde au loc zboruri catre Romania, este foarte greu sa te plictisesti, in primul rand esti atras de fotoliile din piele in care poti sta intins, asezate cu fata spre geamuri pentru a admira sosirea avioanelor, apoi observi afisul cu internet gratuit 15 minute la calculatoarele din dreptul fiecarei porti de imbarcare, zona cu jocuri PlayStation3, spatiile pentru filme, aparatele cu luminoterapie pentru combaterea depresiei si telefoanele fixe cu prefix pentru fiecare tara.

Francezii au incercat sa ne faca cat mai placuta vizita oferindu-ne pe langa cele 15 minute de internet, 30 de minute de Wi-Fi gratuit pentru telefon si inca 30 pentru laptop. Satelitul 3 dispune si de aparate cu apa potabila, prize langa scaune, carucioare pentru bagaje de mana.

Accesul la satelitii 3 si 4 de la terminalul 2E se face foarte rapid, pasagerii ajung cu un tren automatizat intr-un minut la satelitul 3 si in mai putin de trei minute la satelitul 4.

Pe terminalul 2E, Air France a creat un business lounge de 3.000 metri patrati, avand ca tema inspirationala un parc.

Zborurile intercontinentale si europene din spatiul non Schengen, inclusiv cele din Romania, au fost grupate de la 1 octombrie 2012 in terminalul 2E al aeroportului Paris Charles de Gaulle.

Air France a grupat operatiunile in estul aeroportului, pentru a oferi pasagerilor conexiuni mai rapide cu alte zboruri, reducand in medie cu 10 minute timpul pentru fiecare conexiune.