Principalele motive pentru care europenii nu vor sa plateasca in numerar sunt confortul (pentru 65% dintre respondenti), teama de a nu li se fura banii (41%), siguranta, faptul ca nu au suficient numerar la indemana, viteza mai mare si o mai buna evidenta a cheltuielilor.

De asemenea, 44% dintre europeni sunt convinsi ca numerarul va deveni in curand de domeniul trecutului datorita inovatiilor din tehnologie.

“Totodata, jumatate dintre respondenti cred ca numerarul este cea mai ieftina modalitate de plata, dar, in realitate, fiecare plateste, fara sa stie, pentru procesarea, punerea in circulatie si protejarea banilor in numerar. De exemplu, fiecare cetatean german plateste anual 150 euro”, potrivit MasterCard Europe.

Timpul este pretios pentru europeni, de aceea mai mult de jumatate din participantii la sondaj considera ca a cauta un ATM in vacanta este o pierdere de timp. Pe de alta parte, 29% dintre ei spun ca s-ar simti pierduti daca nu ar putea plati cu cardul in concediu.

Desi in mare parte sunt adeptii platilor cu cardul, europenii prefera sa foloseasca bani lichizi pentru achizitii marunte, precum carti postale, inghetata, gustari, suveniruri, bacsisuri, calatoriile cu taxiul.

Citeste si:

Pentru a sustine cresterea utilizarii cardurilor in vacanta, MasterCard a lansat o campanie denumita ”Vara fara Numerar”.

“In toata Europa, pionierii cardurilor vor fi provocati sa foloseasca numerarul cat mai putin posibil, doar pentru cumparaturile de valoare foarte mica”, a declarat despre noul proiect al companiei, Jennifer Rademaker, head of core produts in cadrul MasterCard Europa.

Studiul MasterCard a fost realizat online, in perioada 29 mai-4 iunie 2013, pe un esantion de 3.300 de respondenti. Acestia au varste de peste 18 ani si provin din opt tari: Spania, Italia, Germania, Suedia, Marea Britanie, Franta, Polonia si Ucraina. Toti respondentii au avut cel putin doua zile consecutive de vacanta, pe parcursul anului trecut. De asemenea, toti sunt posesori ai unui card de debit si/sau de credit.

Esantionul este reprezentativ pentru populatia fiecarei tari in ceea ce priveste varsta (18-60) si sexul.

Sursa foto: MasterCard