„Tarom este in pierdere de cativa ani buni, prabusirea ei a inceput in anul 2007, din cauza grupurilor de interese, a managementului prost, a lipsei unei strategii si organizari competente la nivel de companie. Tarom a fost prima companie cu management privat din subordinea Ministerului Transporturilor. Heinzmann nu este primul manager care este inlaturat, anul trecut austriacul Heinrich Vystoupil si-a dat demisia din cauza unor neintelegeri si acum neclare. In tot acest timp Tarom ramane o companie cu pierderi exagerate”, a mai spus Ungureanu.

Mihai-Razvan Ungureanu critica de asemenea mecanismul de selectie, pe criterii politice, a managerilor „privati”.

„Daca aruncam o privire si in celelalte companii de stat observam ca majoritatea sunt sau au fost membri de partid, au ocupat functii de conducere in alte companii de stat, sau au zero experienta in sectorul privat. Guvernul a cheltuit peste un milion de euro pe firmele de recrutare, iar la conducerea acestor companii au ajuns oameni numiti politic. Este un exemplu de implicare a statului roman in economie. O companie condusa de oameni capabili, cu experienta in domeniu, ii motiveaza pe angajati sa devina productivi. Cand aceste companii ajung sa fie capusate, insuccesul este garantat”, sustine presedintele FC.

Citeste si:

Christian Heinzmann, managerul privat al Tarom, a fost aproape fortat sa semneze, pe 21 iunie 2013, o anexa la contract prin care accepta reducerea mandatului de la patru ani la un an, astfel ca belgianul va parasi compania in luna noiembrie a acestui an. S-a decis retragerea atributiilor de director general, iar Nicolae Demetriade a fost numit in functia de director executiv.