Romania este o tara cu multe atuuri, de la resurse naturale la oameni calzi, insa pentru cresterea turismului si atragerea mai multor turisti este nevoie de dezvoltarea de produse turistice si de o mai buna promovare, care sa depaseasca granitele Europei, a declarat Taleb Rifai (foto), secretarul general al Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT).
"Romania este in inima Europei, aici lucrurile sunt naturale, parca neatinse. In Romania ai senzatia ca esti intr-un loc neatins, ceea nu gasesti in Europa, unde orasele sunt structurate ca niste muzee. Romanii sunt naturali, cand vii aici simti ca esti binevenit. Toate tarile au resurse, insa oamenii sunt cei mai importanti", a spus Rifai, prezent in Romania la Conferinta Internationala de Turism.

El a adaugat insa ca este importanta promovarea Romaniei ca destinatie turistica peste hotare si dezvoltarea de produse turistice pentru a atrage mai multi turisti straini si pentru a creste valoarea sumelor cheltuite de acestia.

"Este important ca Romania sa dezvolte produse turistice si sa le promoveze. Cand vii la un hotel, stai o vreme in incinta acestuia, insa doar un hotel nu este suficient. Oamenii trebuie sa aiba la dispozitie si alte locuri in care sa petreaca timpul, precum un hipodrom sau o cafenea. Mai importanta decat cresterea numarului de turisti straini este cresterea sumelor pe care acestia le cheltuiesc cand ajung in Romania", a spus Taleb Rifai.

Potrivit acestuia, Romania a fost vizitata in 2012 de 1,6 milioane de straini, iar valoarea medie a sumelor cheltuite pe teritoriul tarii noastre se ridica la circa 780 de euro de persoana pe sejur. In medie, strainii petrec 3,5 zile in Romania.

In primele cinci luni ale anului, in topul turistilor straini care au vizitat Romania se numara germanii (75.971), Italia (66.638), Franta (41.771) si Regatul Unit (32.754).

Taleb a mai adaugat ca turismul romanesc trebuie promovat in special prin intermediul social media si prin prezenta la targuri si conferinte de profil.

"In viitor Romania ar trebui sa se concentreze pe atragerea turistilor din Europa, precum ungari, germani, polonezi, insa si pe cei din Rusia, Asia sau America. In ceea ce priveste promovarea, in 2013 aceasta trebuie realizata in special prin intermediul social media, in contextul in care 1 din 3 persoane isi alege destinatiile de vacanta de pe internet", a completat Rifai.

Talef Rifai este prezent zilele acestea in Romania pentru a participa la Conferinta Internationala de Turism "Identificarea avantajelor competitive ale unei destinatii turistice, oportunitati si provocari pentru dezvoltarea durabila a turismului" si la infotripul de documentare organizat de Ministerul Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Mediului de Afaceri si Turismului.









Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri