Prabusirea avionului Boeing 777-200 a provocat moartea a doua adolescente chineze si ranirea altor 182 dintre cele 307 persoane aflate la bord, dintre care sase sunt inca in stare "critica", scrie Mediafax.

Expertii agentiei americane de securitate a transporturilor (NTSB) au oferit, duminica, la San Francisco primele rezultate ale anchetei.

Cele doua cutii negre, gasite in cursul noptii si expediate imediat la Washington, au fost analizate si au furnizat "date bune", a declarat Deborah Hersman, presedinta NTSB, in cadrul unei conferinte de presa.

Potrivit conversatiilor din carlinga, zborul s-a desfasurat normal si problemele au aparut abia in ultimul minut, cand echipajul a incercat sa accelereze chiar inainte de aterizare si a cerut turnului de control autorizatia de a lua altitudine.

"Solicitarea unuia dintre membrii echipajului de a accelera a fost lansata cu aproximativ sapte secunde inainte de impact. Iar apelul (catre turnul de control) pentru a lua altitudine a sosit cu o secunda si jumatate" inainte ca partea din spate a avionului sa loveasca solul, provocand accidentul, a declarat Hersman.

Potrivit mai multor analisti citati de presa americana, solicitarea pilotilor a venit mult prea tarziu.

Datele cutiei negre care inregistreaza parametrii tehnici au confirmat ca, in apropierea pistei, "aeronava a incetinit si ca viteza era mai mica decat viteza optima", a explicat ea.

"Accelerarea s-a facut cu cateva secunde inaintea impactului, iar motoarele au raspuns normal", a adaugat ea.

Rugata sa precizeze daca viteza avionului era usor sau net inferioara vitezei optime, Hersman a afimat ca aceasta era "mult inferioara".

O inregistrare video realizata de un martor ocular si difuzata duminica de CNN confirma ca partea din spate a avionului a lovit un dig care separa pista de apele invecinate, in golful San Francisco, inainte ca aeronava sa aterizeze pe burta.

CNN a citat, de asemenea, oficiali ai agentiei de securitate aeriana sud-coreene, potrivit carora capitanul, identificat drept Lee Kang-gook, avea doar 43 de ore de zbor pe aeronavele Boeing 777-200.

Citeste si:

Presedinta NTSB a precizat ca este "prea devreme pentru a se ajunge la vreo concluzie" privind cauzele accidentului. "Toate optiunile sunt pe masa", a declarat ea.

"Avem informatii preliminare dar mai avem inca multa munca. Trebuie sa interogam echipajul. Trebuie sa interogam echipele de salvare. Trebuie sa analizam datele brute ale cutiilor negre si benzile turnului de control", a explicat ea, amintind ca ancheta ar putea dura "pana la 18 luni".

Semne de intrebare au aparut duminica privind circumstantele in care a murit una dintre cele doua adolescente. Potrivit San Francisco Chronicle, pompierii ar fi informat institutul medico-legal ca una dintre victime ar fi putut fi lovita de un vehicul al echipelor de salvare in timp ce zacea pe pista.

Autopsiile celor doua adolescente erau in curs de desfasurare, iar rezultatele ar putea fi cunoscute luni, potrivit site-ului de Internet al cotidianului.

"Daca ne bazam pe ranile suferite, este posibil ca unul dintre vehiculele noastre sa fi agravat ranile (anterioare), sau un alt vehicul", a recunoscut Joanne Hayes-White, sefa pompierilor din San Francisco. "Este ceva ce s-ar fi putut intampla in haos", a adaugat ea.
Nouasprezece persoane erau inca spitalizate duminica la San Francisco General Hospital. "Dintre cele 19, sase sunt in stare critica, intre care un copil", a precizat Rachel Kagan, purtatoarea de cuvant a spitalului.

"Ranile cele mai grave sunt traumatisme craniene si rani abdominale grave, cu hemoragie", a precizat Margaret Knudson, responsabila de serviciul de chirurgie al spitalului. "Exista mai multe pesoane cu fracturi grave la coloana vertebrala, dintre care unele vor antrena o paralizie", a adaugat ea.

Printre pasageri, majoritatea asiatici, figureaza si canadieni, americani, indieni, precum si un cetatean francez.

Cele doua adolescente decedate in accident faceau parte dintr-un grup de 35 de elevi chinezi care ar fi trebuit sa petreaca trei saptamani la West Valley Christian School, la nord de Los Angeles. Scoala a anuntat pe site-ul sau de Internet ca va organiza joi o ceremonie in memoria lor.

Presedintele general al Asiana Airlines, Yoon Young-doo, a afirmat intr-o conferinta de presa, duminica, la Seul ca primele informatii exclud a priori ipoteza unei probleme tehnice.

"Din ceea ce stim, nu a fost o problema de motor sau mecanica" inaintea accidentului, adaugand ca pilotii erau experimentati, cu aproximativ 10.000 de ore de zbor fiecare.

A doua companie aeriana sud-coreeana dupa Korean Air, Asiana Airlines se bucura de o reputatie excelenta in materie de securitate. Ultimul accident care a implicat un zbor comercial dateaza din iunie 1993, cand un Boeing 737 s-a prabusit pe un munte din sud-vestul tarii, provocand 68 de morti si 44 de raniti.