Feribotul de persoane si vehicule lung de 99 de metri este un catamaran care se poate deplasa cu o viteza de pana la 58,1 noduri, adica 108 km pe ora.

„Exista cateva salupe rapide care ar putea depasi viteza de 58 de noduri, insa niciuna din acestea nu ar putea transporta 1.000 de pasageri si 150 de masini, pe langa un enorm magazin duty-free la bord”, a declarat Kim Clifford, director general al Incat.

Feribotul, denumit Francisco, dupa Papa Francisc, va face legatura intre Buenos Aires, orasul natal al pontifului, din Argentina, si Montevideo, Uruguay, la o distanta de 225 km dincolo de estuarul fluviului Rio de la Plata.

Nava nu se remarca numai prin viteza. Francisco este primul feribot de mare viteza din lume care foloseste gaze naturale lichefiate (GNL) drept combustibil principal. Foloseste motorina de uz marin numai la pornirea motoarelor si drept combustibil de rezerva.

Citeste si:

GNL va pune in functiune doua turbine cu gaz aeroderivative de la GE din portofoliul ecomagination al companiei, care au la baza motoare modificate de aeronave Boeing 747.

Fiecare dintre cele doua turbine, care genereaza impreuna 59.000 cai putere, va pune in miscare o cutie de viteze cu o reductie de 7 la 1 care actioneaza un rotor, producand un jet de apa.

Turbine LM2500 similare de la GE, asemanatoare celor de pe Francisco, pun deja in functiune nave mult mai mari, cum ar fi Queen Mary 2 si prima nava hibrida a Marinei SUA, USS Makin Island.

Presedintele Incat Robert Clifford a declarat ca Francisco ar putea merge chiar mai repede cu mai putin combustibil la bord si ca nava, comandata de operatorul argentinian de feriboturi Buquebus, ar putea concura cu traficul aerian din zona fluviului Rio de la Plata.