Agentia americana pentru securitatea transporturilor (NTSB), care se ocupa de ancheta in cazul prabusirii, a incheiat interogarea celor patru piloti ai echupajului Boeing 777 si a doi membri ai echipajului de zbor, furnizand miercuri primele detalii despre evacuarea aparatului, scrie Mediafax.

Imediat dupa accident, "pilotii au cerut personalului de zbor sa nu inceapa evacuarea. Acestia erau in contact cu turnul de control", a declarat Deborah Hersman, presedinta NTSB, in cadrul unei conferinte de presa.

"Seful cabinei a facut apoi un anunt la microfon pentru ca toti pasagerii sa ramana asezati", a adaugat aceasta. "In acel moment, insotitorul de zbor care era asezat la iesirea 2L (...) a vazut flacarile pe fereastra. Acesta l-a trimis in partea din fata a avionului pe insotitorul de zbor care statea alaturi de el, pentru a-i avertiza (pe piloti) ca este un incendiu si ca trebuie sa se faca evacuatea. Atunci a inceput evacuarea aparatului".
Hersman a descris firul evenimentelor si rapiditatea evacuarii.

"La un minut si 30 de secunde dupa imobilizarea avionului, iesirea 2L a fost deschisa, urmata imediat de 1L, si toboganele au fost lansate", a detaliat aceasta. Primul camion al pompierilor a ajuns "la aproximativ doua minute de la prabusire", in timp ce primele proceduri de stingere au inceput la "trei minute de la prabusire".

Citeste si:

Presedinta NTSB a asigurat ca ordinul de a nu evacua avionul nu este automat o dovada de neglijenta: "Pilotii sunt in fata aparatului, nu au o idee complet exacta despre ce se intampla in partea din spate, informatia trebuie sa vina de la personalul cabinei".

"Vazut din exterior, totul are mereu un aer mai simplu si putem avea o viziune diferita fata de cea a persoanelor direct implicate. Trebuie sa intelegem ceea ce (pilotii) au crezut, informatiile pe care le aveau, care sunt procedurile, daca au respectat aceste proceduri si daca evacuarea a fost realizata corespunzator", a insistat aceasta.

Zborul 214 al Asiana a ratat, sambata, aterizarea pe aeroportul din San Francisco iar coada aparatului s-a lovit de un dig care separa pista de aterizare de apa. Primele elemente ale anchetei lasa de inteles ca avionul zbura prea incet si prea jos inainte de aterizare.

Doua persoane au murit in accident iar alte 182 au fost ranite, dintre care patru erau inca intr-o stare critica, miercuri.