"Conjunctura e favorabila in momentul de fata. Tarifele hotelurilor sunt foarte mici vara, pentru ca este extrasezon. Bucurestiul are mai mult turisti de afaceri, care nu vin vara, iar hotelurile ramân goale. Noi trebuie sa ne comparam cu capitalele din zona, Sofia, Praga, Budapesta, iar tarifele la hotelurile din Bucuresti sunt mai mici vara cu peste 25-30%", a declarat Gheorghe Marginean, proprietarul Karpaten Turism, reprezentantul in România al concernului Thomas Cook Neckermann.

De asemenea, vara companiile aeriene au zboruri cu grad de ocupare mic si se pot obtine bilete la preturi mici.

Potrivit lui Marginean, turistii care vin in city break-uri au varste pana in 50 de ani si este dispus sa cheltuiasca mai multi bani in orase decat turistii de circuite.

"Având o mai mare flexibilitate, turistul de city break foloseste si alte servicii pe care turistii care vin in mod organizat nu le folosesc, de exemplu autobuzele etajate. In plus, toti vor cheltui bani in centrul istoric si vor cumpara suveniruri", a afirmat reprezentantul Neckermann.
Pretul pe care va trebui sa-l plateasca un strain care vine pentru un city break in Bucuresti, de joi pana duminica, va fi cuprins intre 300 si 350 de euro, incluzând transportul cu avionul, trei nopti de cazare la patru stele si mic dejun, scrie Mediafax.

Neckermann a avut anul trecut un proiect pilot, prin care a adus in Bucuresti pentru city break peste 600 de turisti. Marginean estimeaza ca, odata cu inceperea promovarii, compania va aduce in primul an câteva mii de turisti in Capitala, urmand ca numarul acestora sa creasca in fiecare an.

"Neckermann a fost multumit de rezultatul proiectului pilot si vrea sa promoveze la o scara mult mai larga Bucurestiul. In afara de cataloage, si-a propus sa promoveze Capitala si outdoor si online in toate tarile in care are sucursale, printre care Germania, Belgia, Olanda, Franta, Marea Britanie, Austria, Elvetia, Polonia, Cehia si Ungaria. Pentru aceasta promovare, o colaborare cu statul roman ar fi binevenita. Romania ar putea cofinanta din fonduri europene acest proiect, pentru a face cunoscut in lume produsul city break la Bucuresti", a spus Marginean.

Citeste si:

El a afirmat ca strainii sunt interesati sa vina la Bucuresti pentru ca este o destinatie noua si ieftina.

In perioada 2010-2012, pentru crearea si promovarea brandului turistic al Romaniei s-au cheltuit peste 56 de milioane de lei (13 milioane de euro), bani provenind din fonduri europene. Crearea si promovarea brandului turistic, finantate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potentialului turistic al Romaniei, pentru care sunt alocati 75 milioane de euro pana la finalul anului 2014.

Karpaten Turism se ocupa anual de serviciile pe teritoriul Romaniei a aproximativ 200.000 de turisti straini, ajunsi pe croaziere, circuite, sejururi la munte, la mare si in Delta.

Thomas Cook, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, a reinceput din 2012 sa aduca turisti straini in Romania, prin intermediul brandului Neckermann, dupa ce in anul 2006 s-a retras de pe piata romaneasca. Grupul a adus anul trecut pe litoral peste 5.500 de turisti, iar pentru acest an estimeaza ca numarul acestora va depasi 7.200.

Thomas Cook este pionierul turismului de masa si in anul 1841 a organizat o calatorie cu trenul in Anglia pentru 500 de persoane. In 1855 a facut primul tur al Europei, organizat pentru turistii britanici.