Propunerea de fuziune incalca legislatia antitrust din SUA, ar reduce concurenta in sectorul de profil si ar duce la cresterea preturilor pentru consumatori, potrivit actiunii deschise de reprezentantii Departamentului de Justitie la un tribunal federal din Washington, scrie Mediafax.

Departamentul a initiat actiunea de blocare a tranzactiei intrucat US Airways nu ar mai fi avut motive sa reduca preturile, astfel ca tarifele de calatorie ar fi crescut, a declarat o sursa apropiata situatiei.

Decizia este surprinzatoare pentru analisti si reprezentantii industriei aviatice, marcand o schimbare a strategiei institutiei care a permis unor sase transportatori aerieni neprofitabili sa fuzioneze, in ultimii cinci ani, pentru reducerea costurilor.

Citeste si:

Pentru AMR, compania mama a American Airlines, care si-a declarat falimentul in noiembrie 2011, fuziunea ar fi permis finalizarea reorganizarii si iesirea din insolventa.

Autoritatile antitrust din Uniunea Europeana au aprobat fuziunea la inceputul acestei luni, dupa ce companiile au acceptat ca renunte la o cursa dus-intors intre aeroportul londonez Heathrow, cel mai aglomerat din Europa, si Philadelphia.

US Airways si American Airlines au sustinut ca fuziunea de 14,3 miliarde de dolari nu pune in pericol concurenta.