"Suntem o industrie care genereaza venituri foarte mari, dar si costuri extrem de ridicate, iar profitabilitatea reprezinta o mica diferenta intre acesti doi indicatori. Este foarte usor sa treci de la un profit mic la o pierdere ridicata", a declarat, la Bucuresti, directorul general si CEO-ul Asociatiei Internationale de Transport Aerian (IATA), la un eveniment pe tema aviatiei, scrie Mediafax.

El a aratat ca printre factorii care vor contribui la cresterea profitabilitatii in acest an se numara preturile mai mici la combustibili, eficientizarea activitatii si un management mai bun al costurior, dar si unele restructurari sau consolidari in cazul anumitor piete.

Tyler a subliniat ca profitul inregistrat de acest sector este extrem de scazut, iar autoritatile trebuie sa inteleaga acest lucru, desi industria este o tinta usoara pentru taxare.

"Experienta ne arata ca aviatia prospera mai bine atunci cand nu este supusa interferentelor guvernamentale. Trasportatorii traditionali cu servicii complete din Estul Europei se confrunta cu provocari semnificative din partea unor concurenti noi si vor trebui sa-si adapteze modelele de business pentru a supravietui. Nu vor reusi acest lucru daca sunt opriti de catre cei care le detin. Guvernele trebuie sa inteleaga ca rolul lor nu este acela de micro-management al businessului, ci acela de a-si exercita viziunea strategica", a spus el.

Citeste si:

Potrivit datelor furnizate de reprezentantul IATA, in acest an peste 3 miliarde de pasageri vor utiliza transportul aerian, flota totalizand la nivel global peste 23.000 de avioane.

In Romania, aviatia asigura 78.000 de locuri de munca si are o contributie de 1 miliard de euro in PIB, comparativ cu Ungaria, unde sunt 48.000 de joburi si 1,1 miliarde euro in PIB. Datele pentru Bulgaria si Polonia indica 141.000, respectiv 84.000 de locuri de joburi, cu o contributie in PIB de 1,75 miliarde euro, in cazul primei tari, si 2 miliarde euro, pentru a doua.

Reprezentantul IATA a aratat ca problema cea mai presanta legata de infrastructura din Europa este "Single European Sky", iar lipsa de vointa politica spre a unifica spatiul aerian european costa acest continent 5 miliarde de euro in fiecare an.

IATA reprezinta 240 de companii aeriene, care acopera 84% din traficul aerian la nivel global.