"La nivel de tara este o nevoie importanta de investitii, avand in vedere ca majoritatea pistelor sunt vechi. Estimam ca pentru dezvoltarea aeroporturilor in urmatorii zece ani este nevoie de cel putin 200-300 milioane de euro pentru piste, terminale, infrastructura", a afirmat la o conferinta de specialitate David Ciceo, care ocupa si functia de director al Aeroportului International Cluj-Napoca, scrie Mediafax.

El a mentionat ca la Aeroportul de la Cluj-Napoca pe 26 octombrie va fi inaugurata o noua pista, investitie de aproape 40 de milioane de euro, sustinuta de Consiliul Judetean si care va duce la cresterea traficului de pe aeroport cu 5% pe an.

In ceea ce priveste evolutia numarului de pasageri in acest an, presedintele AAR a aratat ca in primele sase luni traficul de pe aeroporturile din Romania s-a redus usor, estimand pentru intregul an "macar o stagnare".

"Traficul a scazut in primele sase luni ale anului cu 2-3%, dar suntem oprimisti ca va trece si criza. Ne bucuram ca Aeroportul Henri Coanda are o crestere importanta a traficului, cel din Cluj, de asemenea, cel din Targu Mures. Sunt aeroporturi care cresc, dar in urmatorii ani ne asteptam la o crestere si datorita dezvoltarii investitiilor straine. CJ Cluj, de exemplu, a avut un program de succes cu parcurile industriale, iar investitorii straini au contribuit la dezvoltarea traficului. In semestrul doi este un trafic mai mare, iar pentru tot anul speram macar sa nu fie scadere. Multe companii aeriene au probleme in aceasta perioada, dar suntem optimisti", a adaugat reprezentantul AAR.

Anul trecut traficul din cele 16 aeroporturi din Romania a totalizat 10 milioane de pasageri.

Citeste si:

Pentru aeroportul din Cluj-Napoca, Ciceo estimeaza pentru acest an un trafic de peste un milion de pasageri, acesta fiind cel mai important din tara, dupa Bucuresti. Sunt multe insa aeroporturi unde traficul este extrem de redus si unde exista un numar foarte scazut de curse aeriene.

"Traficul redus (din anumite aeroporturi din Romania, n.r.) este problema de potential economic, de competitie, este din cauza crizei. Dezvoltarea unui zbor regulat presupune un efort foarte mare din partea unei companii aeriene, un risc foarte mare, dar dupa cum spuneam un aeroport, chiar daca nu are zboruri regulate, poate sa aiba un rol pentru comunitatea respectiva, din punct de vedere al zborurilor turistice, zboruri de afaceri, de urgenta. Aceste aeroporturi supravietuiesc cu un sprijin din partea Consiliului Judetean respectiv", a adaugat Ciceo.

Chiar daca unele dintre aeroporturi aproape ca nu au activitate, seful AAR considera ca in Romania nu este o densitate mare de aeroporturi, mentionand ca fiecare dintre acestea are rolul lui, iar acestea vor performa mai bine pe masura ce se vor dezvolta turismul si aviatia generala.
Pe de alta parte, Aleodor Francu, director general ROMATSA a apreciat ca Romania are o densitate foarte mare de aeroporturi, mentionand ca in prezent este foarte greu sa fie realizate noi investitii de acest gen.

"Este greu si din cauza costurilor, dar si din cauza conditiilor pe care trebuie sa le indeplinesti. Trebuie sa fie fericiti cei care au aceste infrastructuri, Consiliile Judetene mai ales", a spus Francu.

In opinia sa, un aeroport nu trebuie privit ca un business singular, ci ca pe un element care produce efecte pe orizontala, in intreaga comunitate.