"Imaginea noastra ca tara este proasta in ansamblu, iar daca ar fi sa dam un calificativ intre 1 si 10 noi suntem undeva pe la 3, insa, in mod paradoxal, avem potential de crestere, pe care nu il folosim. (...) Toti oamenii care au fost in Romania macar o data au o impresie buna despre tara noastra, ceea ce inseamna ca imaginea noastra proasta este data de o inactiune sau de o actiune inadecvata de promovare in afara granitelor", a declarat primarul Sibiului, Klaus Johannis.

El adauga ca Romania are nevoie de cat mai multa promovare pentru a-si creste valoarea de destinatie turistica.

"Daca ne uitam la ce facem noi pentru imaginea Romaniei ne dam seama ca nu facem mai nimic. Tarile care se respecta au un plan de promovare, prin tot felul de actiuni specifice. (...) Si la recentul targ de turism ne-am prezentat cu un stand ca dupa razboiul din Vietnam", a adaugat Johannis.

Romania a participat recent la targul IFTM din Paris, unul dintre cele mai importante targuri de turism din lume, iar standul nostru a fost situat in apropierea standurilor de prezentare a Greciei, Turciei si Ciprului, potrivit unei relatari wall-street.ro.

Romania la targul de turism: standul nostru, cat al unui hotel grecesc

Romania la targul de turism: standul nostru, cat al unui hotel grecesc

Spatiul destinat Romaniei a fost unul de mici dimensiuni, aproximativ 20 mp, comparabil doar cu standul unui hotel din Grecia.

Citeste si:

"Romania nu s-a promovat niciodata bine, deoarece in politica noastra aceasta promovare nu este un lucru important. Ultimul ministru al turismului care a fost ministru este Dan Matei Agathon, dupa care Ministerul Turismului s-a dus tot in jos. De exemplu, Spania nu era tocmai o destinatie turistica, insa din anii 70 s-au hotarat sa devina o locatie turistica si au dus o politica a Spaniei, nu doar a unui ministru. Au facut mii de hoteluri, mii de kilometri de autostrada, aeroporturi", a precizat Johannis.

El a adaugat ca promovarea unui brand al Transilvaniei ar putea avea succes in afara.

"Ca orice lucru in viata, trebuie sa iti faci un plan bun si sa il urmezi. (...) Este ineficient sa te promovezi ca o locatie. De exemplu, un brand al Transilvaniei s-ar putea promova bine si cu succes, doar ca in Romania suntem in faza in care fiecare lupta pentru el si nu doreste colaborare. Am gasi totusi cateva mici abordari comune cu Brasovul, Sighisoara, cu Fagarasul si cetatile fortificate sasesti", a mai spus primarul Sibiului.