"AGA nu s-a tinut. Reprezentantii SIF (SIF Muntenia, actionar minoritar, n.r.) nu au venit si au cerut clarificari", au declarat sursele.

Sursele au explicat ca pentru adunarea extraordinara de marti ar fi fost necesara prezenta tuturor actionarilor, iar pentru o noua intrunire, in care decizia sa fie luata cu majoritate, termenul convocarii este de 30 zile.

Legea societatilor comerciale spune ca pentru validitatea deliberarilor adunarii generale extraordinare este necesara la prima convocare prezenta actionarilor detinand cel putin o patrime din numarul total de drepturi de vot, iar la convocarile urmatoare, prezenta actionarilor reprezentand cel putin o cincime din numarul total de drepturi de vot.

Citeste si:

Pe de alta parte, legea prevede ca in statutul societatii se pot stipula cerinte de cvorum si de majoritate mai mari.

Contactati de Mediafax, reprezentantii Ministerului Transporturilor, actionarul majoritar al Tarom, au confirmat ca AGA a fost amanata, fara sa ofere informatii suplimentare privind acest subiect.
Surse au declarat anterior ca Dan Pascariu va fi revocat din pozitia de presedinte CA al Tarom, iar mandatul de CEO a belgianului Christian Heinzmann va reveni la durata de patru ani.
Tot marti, Nicolae Demetriade a anuntat ca a demisiont din functiile de administrator si director executiv al Tarom.
"Daca dumneavoastra aveti informatii ca si domnul Pascariu si-a transmis demisia, atunci sigur ca voi lua act si de demisia domnului Pascariu", a afirmat ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, raspunzand unor intrebari ale presei privind inlocuirile celor doi din Consiliul de Administratie al Tarom.
Intrebat care sunt nemultumirile ministerului privind activitatea celor doi, Manescu a raspuns ca pe ea o intereseaza cel mai mult ca Tarom sa ramana un brand pentru Romania.
Compania nationala de transport werian trebuie sa fie, asa cum a fost in trecut foarte importanta, foarte bine conectata la nivel international, a sustinut Manescu.
"Daca pana in momentul acesta acest lucru nu s-a intamplat din motivele pe care dumneavoastra le cunoasteti foarte bine - conflictul intre CA si domnul Heinzmann - eu sper ca o schimbare sa fie benefica Tarom. Eu nu vreau schimbari care sa favorizeze persoane, eu vreau schimbari care sa favorizeze compania", a spus Manescu.
Ministrul a adaugat ca Tarom trebuie sa dezvolte cursele interne si regionale.
Ea a afirmat ca daca respectiva AGA va decide ca Heinzmann sa isi continue mandatul, atunci acest lucru se va intampla, in conditiile in care CEO are un contract de management si de mandat, precum si un plan de management pe care trebuie sa il implementeze.
"Pentru ca domnul Heinzmann sa poata implementa acest plan de management, trebuie sa aiba suportul CA. Nu se poate ca managerul sa traga intr-o directie si Consiliul de Administratie in alta directie. Este impotriva firii si cineva trebuie sa faca un compromis", a mai spus ministrul Transporturilor.
La finele lunii septembrie, Manescu a declarat ca mandatul CEO-ului Tarom, Christian Heinzmann, se va incheia pe 19 noiembrie. Belgianul anuntase anterior ca isi doreste sa-si continue activitatea in cadrul companiei aeriene si dupa aceasta data.
CA-ul Tarom a hotarat la 22 iunie sa urgenteze aplicarea masurilor din planul de management prin numirea lui Nicolae Demetriade in functia de administrator-director executiv.
Potrivit mai multor surse, in Consiliul de Administratie al Tarom, unde un loc este vacant, urmau sa fie numiti Manuel Donescu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Dante Stein, consilier onorific al premierului, si Laurentiu Mezei, reprezentantul Tarom la Amsterdam.
Ceilalti membri ai Consiliului de Administratie sunt Valentin Macec, Ciprian Ladunca, Marius Ghenea si Dumitru Prunariu.