Marginean spune ca in ultimii doi ani campania de promovare in Marea Britanie, care il are ca personaj central pe mostenitorul coroanei britanice, a reust sa schimbe usor imaginea Romaniei in Regatul Unit.

"Romania are o imagine proasta in Marea Britanie. Conteaza, insa, foarte mult ca printul Charles face parte din promovarea turistica a Romaniei pe piata britanica. Agentii de turism englezesti deja propun pachete turistice tematice «Pe urmele lui Charles»", a adaugat Marginean.

Britanicii care vin in Romania sunt in general persoane cu varsta de peste 60 de ani, cu venituri si studii medii, si regalisti infocati, care vor sa calce prin locurile in care a ajuns si printul Charles.

Acestia sunt turisti care nu vin in Romania pentru hoteluri luxoase, pentru sejururi la mare sau pentru drumetii in Carpati, ci pentru "natura neatinsa", pe care o promoveaza mostenitorul coroanei britanice in filmul "Wild Carpathia".

Gheorghe Marginean spune ca britanicii care cumpara astfel de pachete cheltuiesc pana intr-o mie de lire sterline pe sejur, bani in care intra biletul de avion, cazarea si masa in Romania.

Citeste si:

Britanicii sunt pe locul 6 la capitolul turisti straini in Romania, dupa Germania, Italia, Franta, Ungaria si Israel.

Anul acesta, in primele noua luni ale anului, au venit peste 71.000 de persoane din Marea Britanie, nivel similar celui din primele noua luni ale anului trecut, potrivit datelor INS comunicate de Autoritatea Nationala pentru Turism.

In 2012, destinatiile romanesti au fost vizitate de mai mult de 91.000 de turisti britanici, in crestere fata de 2011, cand au venit aproape 81.000 de persoane din Marea Britanie.

Romania participa in perioada 4-7 noiembrie la Targul de Turism World Travel Market de la Londra, cel mai mare targ destinat specialistilor din domeniu. Contructia si amenajarea standului Romaniei au costat peste 220.000 de lire sterline, fara TVA.