Intrebat, miercuri, de jurnalisti, la finalul unei sedinte de bilant a ISU Cluj, la ce ora a stiut exact unde s-a prabusit avionul in Muntii Apuseni, Ioan Rus a spus ca el, personal, a stiut "aproape exact la ora 21.00", scrie Mediafax.

"Eu, personal, am stiut aproape exact la cat a picat avionul la ora 21.00, pe baza unor informatii primite de la ROMATSA, datorita unui avion care zbura de la Cluj spre Bucuresti deasupra locului incidentului", a spus Rus.

Intrebat daca a facut tot ceea ce trebuia in seara accidentului aviatic, seful STS Cluj a spus ca, din punctul de vedere al institutiei pe care o reprezinta, "intr-un sistem de urgenta nu se poate actiona decat in baza unor proceduri foarte stricte".

"Procedurile au fost respectate de la A la Z, fara niciun fel de problema", a precizat Rus.

Intrebat, in continuare, daca STS poate localiza un telefon mobil, Ioan Rus a precizat ca institutia pe care o reprezinta "nu localizeaza avioane, telefoane si nici oameni", ci pune la dispozitia celor care sunt implicati in rezolvarea situatiilor de urgenta "date despre localizarea apelului care sunt primite de la operatorii de telefonie mobila".

"Aceste date sunt celula si sectorul de pe care este inscris telefonul mobil", a mai spus Ioan Rus.
De asemenea, intrebat cine ar fi putut sa localizeze un telefon mobil, acesta a raspuns ca nu stie.
Ioan Rus a mai spus ca isi doreste o ancheta si "sa se afle adevarul la ceea ce s-a intamplat in seara tragicului eveniment".

"Doresc sa transmit condoleante familiilor indoliate si insanatosire grabnica celor care sunt in spital. Imi doresc din suflet ca in acest caz sa se desfasoare o ancheta si sa se afle adevarul la ceea ce s-a intamplat in seara tragicului eveniment. Eu nu am niciun fel de versiune. Imi doresc din suflet, personal, sa se spuna adevarul fara nici un fel de problema, adevarul, si nu dezinformari, nu minciuni, simplul adevar, sa se faca anchete de catre institutiile care trebuie sa faca", a spus Rus.

Intrebat cine a facut dezinformarile de care vorbea, seful STS Cluj a afirmat ca nici nu stie si nici nu poate sa spuna cine le-a facut.

Un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul caruia se afla un echipaj medical a aterizat fortat, in 20 ianuarie, in Muntii Apuseni, intr-o zona accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita dintre judetele Cluj si Alba.

In urma accidentului, si-au pierdut viata pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion si au fost raniti copilotul Razvan Petrescu si patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihor.

Citeste si:

Echipa medicala din avion mergea de la Bucuresti la Oradea, unde urma sa preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care suferise un accident vascular cerebral.

Epava avionului si victimele au fost gasite de trei localnici, dupa cautari care au durat aproximativ cinci ore si la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, politisti, salvamontisti, angajati ai Parcului National Muntii Apuseni si localnici.

Pilotul Adrian Iovan a fost gasit incarcerat, iar studenta era in stop cardio-respirator, cu hipotermie severa, nemaiputand fi salvata.

Toate cele cinci persoane ranite in accidentul aviatic, care au suferit multiple fracturi si traumatisme, au fost internate la sectia de terapie intensiva a Spitalului Judetean de Urgenta din Cluj-Napoca. In 21 ianuarie, medicul Radu Zamfir a fost externat de la Spitalul Judetean de Urgenta (SJU) din Cluj, ajungand in Capitala la bordul unui avion de linie.

Ulterior, medicul a sustinut o conferinta de presa la Institutul Fundeni, el spunand ca datorita lui Adrian Iovan sunt cinci oameni in viata, dupa ce aeronava a intrat in ceata, a pierdut inaltime, a pierdut un motor si apoi "ne-am recules".

Premierul Victor Ponta anunta in 22 ianuarie ca secretarul de stat din Ministerul de Interne Constantin Chiper (PNL) va fi demis si va cere inlocuirea directorului general si a directorului de operatiuni ROMATSA, dar si a sefului STS, pentru deficiente inacceptabile in cazul accidentului din Cluj.

El preciza ca solicitarea de schimbare a conducerii ROMATSA (Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian) va fi adresata, conform legii, Consiliului de Administratie, iar cea de inlocuire a sefului Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), Marcel Opris, va fi inaintata in CSAT.

Ulterior, Ponta a semnat decizia de eliberare din functie a lui Chiper, iar directorii ROMATSA au demisionat.

Presedintele Traian Basescu a convocat o sedinta a CSAT, duminica, urmare a solicitarii a cinci membri ai Consiliului, pe ordinea de zi figurand raportul premierului privind accidentul aviatic din Cluj, precum si raportului directorului STS pe tema interventiei, a informat, miercuri, Presedintia.