Directorul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc, a declarat, marti, ca Autoritatea de Management a Programului Operational Sectorial Transporturi (AMPOST) a aprobat proiectul pentru extinderea si modernizarea infrastructurii aeroportuare in 31 ianuarie, obtinand un punctaj de 93,5 din 100 de puncte posibile, scrie Mediafax.

In cadrul proiectului se vor realiza o noua pista de decolare-aterizare in lungime de 2.100 metri si latime de 45 metri (cea actuala avand o lungime de 1.800 metri si o latime de 35 metri), doua cai de rulare-degajare, o platforma de imbarcare-debarcare, care sa poata asigura stationarea a sase aeronave, inclusiv de tip C (mari), sisteme de balizaj luminos, cu lumini nu doar la marginile pistei, ci si pe axul longitudinal, sisteme de alimentare cu energie electrica de baza si de rezerva, sisteme de telecomanda pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de imbarcare-debarcare si chiar si o uzina electrica noua, care sa asigure consumul de baza si de rezerva pentru sistemele de balizaj.

Valoarea totala eligibila a cererii de finantare aprobata este de 96,001 milioane lei, din care fondurile europene nerambursabile reprezinta 85% (adica 81,601 milioane lei), bugetul de stat 13% (12,480 milioane lei), iar contributia proprie a aeroportului va fi de 2% (1,920 milioane lei). Acestor sume li se vor adauga alte 8,912 milioane lei pentru cheltuielile neeligibile.

"Urmatorul pas este semnarea contractului de finantare, care va avea loc cel mai probabil la sfarsitul acestei saptamani, in prezenta ministrului Transporturilor", a mai spus directorul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc.

Citeste si:

Licitatia pentru efectuarea lucrarilor a fost lansata in 21 ianuarie, cand procedura a fost anuntata pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice si pe Jurnalul European de licitatii, iar ofertele din partea firmelor interesate se pot depune pana in 4 martie.

Pana in prezent, s-au aratat interesate de aceste lucrari 14 firme din Romania si din alte state UE, toate fiind acreditate de Autoritatea Aeronautica Romana, a carei autorizare este obligatorie in cazul lucrarilor de acest tip.

Primul proiect pentru extinderea si modernizarea Aeroportului din Oradea a fost intocmit in 2011 si aprobat "de principiu", fara a i se asigura finantarea, fiind punctat cu 92 de puncte. Anul trecut, dupa schimbarea Ghidului Solicitantului, proiectul a fost refacut, depus din nou la AMPOST si la Comisia Europeana, primind 93,50 puncte din 100 posibile.