Surse din cadrul Consiliului Judetean (CJ) Arad, care detine Aeroportul International Arad, au declarat ca investitiile de la baza aeriana, in valoare de 2,5 milioane de euro, sunt amanate din cauza unei firme care a blocat procedurile de licitare a lucrarilor, "invocand un motiv pueril", scrie Mediafax.

Potrivit surselor citate, termenul pentru depunerea ofertelor pentru contractul de lucrari - care vizeaza transformarea partiala a terminalului de marfuri in terminal de pasageri - era 31 ianuarie, dar licitatia a fost suspendata pentru ca o firma din satul aradean Sanpetru German a depus o contestatie.

"Firma a invocat un motiv pueril, avand un interes pentru amanarea procedurilor pentru a obtine autorizatie de la Autoritatea Aeronautica pentru lucrari in aviatie, neavand acest drept acum. A contestat o prevedere a caietului de sarcini referitoare la un dispozitiv de securitate, cerand sa fie prevazut un alt tip de aparat decat cel solicitat de specialisti", afirma sursa citata.

Responsabilii Consiliului Judetean spun ca rezolvarea contestatiei va dura 30 de zile, iar reluarea procedurii alte doua saptamani, astfel incat inceperea lucrarilor va fi intarziata, "in conditiile in care un operator aerian e interesat sa aiba zboruri de la Arad, dar asteapta finalizarea noului terminal pentru pasageri".

Consilierii judeteni din Arad au aprobat, in luna septembrie a anului trecut, patru proiecte care vizeaza investitii in terminalul pentru pasageri din Aeroportul International Arad, intre care contractarea unui imprumut bancar in valoare de aproximativ 2,5 milioane de euro.

Intr-unul dintre referatele care insoteau proiectele adoptate se arata ca "in vederea dezvoltarii traficului de pasageri pe Aeroportul International Arad, conditia de baza este realizarea unui terminal de pasageri modern, care sa permita operarea unui trafic de circa 200.000 de pasageri anual".

Citeste si:

Solutia identificata de conducerea bazei aeriene a fost transformarea unei parti din terminalul cargo in terminal de plecari pasageri, in timp ce actuala aerogara pentru pasageri ar fi pastrata doar pentru fluxul de sosiri.

In urma acestor modificari, terminalul pentru pasageri ar avea o suprafata in crestere de la 1.300 de metri patrati, la peste 4.200, iar terminalul cargo ar dispune de 700 de metri patrati.

"Au fost adoptate patru hotarari care certifica, in acest moment, posibilitatea ca Aeroportul Arad sa se dezvolte. Consiliul Judetean urmeaza sa garanteze suma necesara ca, in perioada imediat urmatoare, dupa procedurile de achizitii, sa incepem transformarea terminalului cargo in terminal de pasageri, oferind astfel conditii normale pe aeroport, pentru a putea atrage curse de pasageri", declara, la vremea respectiva, presedintele CJ Arad, Nicolae Iotcu.

Potrivit reprezentantilor aeroportului, din cauza spatiului insuficient si a configuratiei structurii de rezistenta a actualei aerogari, care nu mai poate suferi nicio modificare, nu pot fi asigurate fluxurile de pasageri in conformitate cu reglementarile internationale privind securitatea aeronautica.

Autoritatile judetene afirmau ca reducerea spatiilor pentru activitatea cargo nu va afecta transportul de marfuri, operatorul existent pe baza aeriana folosind doar 320 de metri patrati.
Conducerea aeroportului afirma ca exista companii interesate sa opereze la Arad, in conditiile in care s-ar face investitiile.

In prezent, pe aeroportul local opereaza o singura companie aeriana, care are curse pe relatia Arad-Milano (Bergamo) si retur.