"Pentru agentiile de turism, lunile ianuarie si februarie au scos in evidenta un comportament usor diferit al turistilor romani, care anul acesta s-au orientat cu precadere catre rezervarea vacantelor de vara in detrimentul vacantelor traditionale de iarna din aceasta perioada. Pe langa scaderea evidenta a puterii de cumparare, un alt factor determinant este, in opinia agentiilor de turism, si iarna atipica, cu o lunga perioada in care zonele montane au fost lipsite de zapada", a declarat Marius Usturoiu, proprietarul Mareea, potrivit Mediafax.

El a completat ca evolutia rezervarilor de tip early booking/inscrieri timpurii a cunoscut in ultimii ani o dezvoltare progresiva, care arata ca turistul roman este mult mai atent cu bugetul sau si reducerile pe care le poate obtine prin faptul ca apeleaza la acest tip de rezervari.

Destinatiile cele mai solicitate in acest interval sunt intr-o proportie foarte mare reprezentate de litoralul romanesc si de cel grecesc.

"Practic, piata romaneasca se aliniaza unui trend de normalitate, deoarece la nivelul Uniunii Europene aceste vacante cumparate din timp, cu reduceri semnificative de peste 30%, sunt printre cele mai apreciate. Structura pachetelor de vacanta solicitate de turisti in prima parte a anului este una complexa, care are in componenta servicii conexe, activitati pentru copiii, demipensiune sau all inclusive, transport si excursii optionale", a mai spus Usturoiu.

Citeste si:

Valoarea medie a unui pachet turistic pentru litoralul romanesc este de 450 lei /persoana pentru cinci nopti cu demipensiune, in timp ce pentru Grecia doua persoane platesc pentru un sejur preturi pornind de la 230 euro. Statiunea cea mai solicitata in acest an ramane Mamaia, urmata de statiunile din sudul litoralului, un mare accent fiind pus pe unitatile hoteliere care ofera facilitati suplimentare pentru copii si servicii de tip all inclusive.

In privinta destinatiilor externe, Grecia insulara este la acest inceput de an destinatia vedeta, fiind deosebit de solicitata, potrivit Mareea. Astfel, charterele cu plecare din Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara, Iasi sau Bacau catre Creta, Corfu, Rhodos sau Zakynthos sunt cele mai cerute.

Mareea este principalul turoperator pentru litoralul romanesc, cu circa 100.000 de clienti anul trecut. Infiintata in 1998, firma are o retea proprie de vanzare de 17 agentii si a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 70 de milioane de lei, fata de 62 milioane de lei in 2012.

Marius Usturoiu administreaza si o companie hoteliera, Mareea Hotels, cu doua unitati, la Mamaia si Predeal, care au avut anul trecut afaceri de 15 milioane de lei.