"Vrem sa introducem din acest an o taxa de promovare in Delta Dunarii, dupa modelul statiunii Mamaia. Am decis acest lucru impreuna cu hotelierii si autoritatile locale din Delta, iar bugetul care va fi creat va fi folosit pentru promovarea Deltei", a declarat Corina Martin, presedintele Asociatiei de Promovare "Litoral – Delta Dunarii", scrie Mediafax.

Ea a spus ca din taxa de promovare a statiunii Mamaia, introdusa anul trecut, s-au strans 254.000 de euro, care sunt folositi pentru realizarea unui film de prezentare, pentru infiintarea unui site oficial, diverse show-uri, brosuri si participari la targuri in strainatate.

Taxa va fi colectata de la toti operatorii din Delta si va fi diferentiata in functie de tipul de activitate. De exemplu, in Mamaia, un hotel plateste o taxa de promovare de 4.000 de lei pe an, un club de noapte 3.000 de lei si un apartament in regim hotelier 100 de lei.

"Ramane ca cei din Delta sa stabileasca cuantumul taxelor. Primul proiect care va fi demarat cu banii stransi va fi un site oficial de prezentare a Deltei, urmat de un film, dar si brosouri, prezenta la targuri din tara si strainatate, evenimente si organizare de infotrip-uri cu jurnalisti straini", a mai spus Martin.

Citeste si:

Ea a adaugat ca Delta Dunarii a fost insuficient promovata de autoritatile din turism.

"Nu am avut in ultimii ani vreo strategie coerenta de promovare a Deltei facuta de vreo autoritate din turism", a mai spus Corina Martin.

Potrivit datelor INS, anul trecut au ajuns in Delta Dunarii, inclusiv in orasul Tulcea, aproape 81.000 de turisti, cu 10% mai putini decat in anul precedent. Dintre acestia, mai putin de 23.000 au fost straini.

Sursa foto: Delta Dunarii, Shutterstock.com