Emirates nu are un birou propriu in Romania, colaboreaza cu agentia World Travel, iar zborurile sunt operate cu parteneri catre orase europene de legatura. Pasagerii romani sunt in general grupuri.

Wall-Street.ro: Cum vedeti piata de aviatie din Romania?
Bahar Ahmet Birinci:
Romania este o piata de dimensiune medie in Europa Centrala si de Est si se afla in plina dezvoltare, cu un trafic aerian in crestere de la an la an. Este interesanta pentru industrie si exista multe linii aeriene care isi doresc sa atraga trafic de aici, fiind astfel atractiva pentru noi investitii.

Wall-Street.ro: Va asteptati anul acesta la o crestere a numarului de pasageri din si catre Romania?
Bahar Ahmet Birinci:
Emirates estimeaza o crestere usoara a numarului de pasageri romani, in 2014. Asa cum stiti, incepand cu luna martie, romanii care calatoresc in Emiratele Arabe Unite nu mai sunt nevoiti sa solicite acordarea vizelor in avans.

Wall-Street.ro: Care este strategia pentru anul acesta, pe ce mizati?
Bahar Ahmet Birinci:
Romania reprezinta o piata de dimensiuni medii din regiunea Central – Est Europeana, astfel ca planurile noastre vizeaza atragea grupurilor de turisti din Romania pentru reteaua noastra de destinatii, precum si grupuri de turisti incentivati cu vacante in Dubai, care a devenit una dintre cele mai atractive destinatii turistice, cu o oferta hoteliera in crestere.

Wall-Street.ro: Ce cota de piata aveti in Romania?

Bahar Ahmet Birinci: Inca nu avem in plan sa operam un birou propriu in Romania, unde colaboram cu World Travel.

Wall-Street.ro: Unde zboara cel mai des romanii, care sunt destinatiile preferate? Unde calatoresc cel mai mult romanii la business class?
Bahar Ahmet Birinci:
Varsovia, Praga, Moscova, St. Petersburg si Kiev sunt rutele pe care le operam din Europa Centrala si de Est, iar cele mai populare destinatii din reteaua Emirates cu plecare din acestea sunt Dubai, Asia de Sud Est, Maldive si Australia.
Destinatiile noastre atrag un important trafic de business din Romania. Potrivit propriilor estimari, peste 60% dintre pasageri sunt turisti de business, care calatoresc atat cu Business Class, cat si cu Economy.

Wall-Street.ro: Care a fost anul trecut gradul de ocupare al aeronavelor Emirates?

Citeste si:

Bahar Ahmet Birinci: Emirates a transportat 21,5 milioane de pasageri (in crestere cu 15%), a adaugat zece aeronave noi (o crestere a capacitatii cu 16%) si si-a pastrat gradul de ocupare constant la 79,2% si a generat un profit net de 1,7 miliarde AED (475 milioane de dolari), in primele sase luni din anul fiscal ce s-a incheiat la 30 septembrie 2013.

Wall-Street.ro: Ce rute noi veti lansa anul acesta?
Bahar Ahmet Birinci:
Anul trecut, am adaugat pe harta destinatiilor noastre noua rute de pasageri internationale: Alger, Varsovia, Haneda, Stockholm, Clark, Conakry, Sialkot, Kabul si Milano – New York. De asemenea, in 2014 avem in plan adaugarea de noi rute si destinatii pe harta Emirates: Abuja-Kano, Oslo si Chicago. Anul acesta, pana in luna martie, am ianugurat deja: Kiev, Taipei si Boston.

Wall-Street.ro: Cum arata flota Emirates? Aveti de gand sa alocati aeronave si Romaniei?
Bahar Ahmet Birinci:
Nu avem in plan sa incepem sa operam in viitorul apropiat zboruri directe din Romania.

In prezent, Emirates opereaza 214 aeronave, iar flota sa creste rapid – un mix de 202 aeronave de pasageri Airbus si Boeing si 12 aeronave cargo. Comenzile Emirates de aeronave noi inseamna 378 de aeronave de pasageri widebody (cu diametrul fuselajului de peste 5 metri), in valoare de 162 de miliarde de dolari. Emirates este cel mai mare operator de aeronave A380 din lume, cu o flota actuala de 45 de aeronave si 95 comandate, dupa comanda istorica de 50 de aeronave anuntata in cadrul Dubai Airshow din noiembrie anul trecut.

Emirates Airline negociaza o comanda record cu Boeing

Emirates Airline negociaza o comanda record cu Boeing

In 2013, Emirates a primit o livrare de 13 A380 pe care a inceput sa le utilizeze pe cele 27 de destinatii pe care zboara A380. Acestea sunt: Amsterdam, Auckland, Bangkok, Barcelona, Beijing, Dubai, Hong Kong, Jeddah, Kuala Lumpur, Londra Heathrow, Londra Gatwick (din 30 martie 2014), Los Angeles, Manchester, Mauritius, Melbourne, Moscova, Munchen, New York JFK, Paris, Roma, Seoul, Singapore, Shanghai, Sydney, Toronto, Brisbane si Zurich. Emirates are in plan cel putin sa isi dubleze flota in 2020.

Wall-Street.ro: Anul 2013 a fost mai bun decat 2012?
Bahar Ahmet Birinci:
Profitul net al grupului a crescut cu 4% comparativ cu anul precedent, de la 2,2 miliarde AED (600 milioane de dolari).

Emirates Airline este cea mai mare companie aeriana din Orientul Mijlociu operand aproape 3.400 de zboruri pe saptamana in 74 de tari, 133 de orase. Compania opereaza patru dintre cele mai lungi zboruri comerciale non-stop din lume din Dubai la Los Angeles, San Francisco, Dallas / Fort Worth si Houston.