Si in 2014, romanii aleg destinatii exotice, insa “gusturile, preferintele si asteptarile clientilor se schimba, devin din ce in ce mai diverse si rafinate. Oamenii au devenit constienti ca o vacanta trebuie sa insemne mai mult decat o simpla vizita si isi doresc sa revina cu amintirile unor experiente unice”, spune Adina Acatrinei, general manager My Passport, o agentie de turism experimental.

Turismul experimental, un concept de vacanta nou in Romania

Turismul experimental, introdus pe piata din Romania de catre Adina Acatrinei, se traduce prin propuneri de calatorie unice pe piata, destinatii spectaculoase, locuri “nestiute”, itinerarii personalizate si grija aproape excesiva pentru client. Managerul agentiei de turism experimental My Passport crede ca in Romania, acest concept este foarte putin cunoscut, nu neaparat pentru ca nu exista cerere, ci pentru ca exista extrem de putine agentii care le propun clientilor nu doar destinatii exotice, ci si experiente memorabile. “Noi ne adresam tuturor celor interesati de experientele de calatorii, ori aceasta pozitionare are in vedere mai degraba nivelul de educatie si pregatirea socio-profesionala a clientilor, dorinta lor de a calatori si de a descoperi specificul locului, dar intr-o oarecare masura si nivelul veniturilor”, ne spune Adina Acatrinei. In functie de perioada si detaliile calatoriei, tipul cazarii si al biletului de avion, o vacanta in Zanzibar si Tanzania, timp de 10 zile, de exemplu, poate costa 2000 sau 20.000 de euro. “Exista diverse <<secrete>> prin care putem optimiza costul unei calatorii. Apelam la parteneri locali si totodata folosim sisteme de rezervari care asigura cele mai mici preturi in ceea ce priveste cazarea, transferurile, excursiile optionale si alte activitati”, asigura general managerul My Passport.

Africa, noua senzatie turistica

Daca in anii trecuti pentru cei mai multi turisti romani “vacanta exotica” era sinonima doar cu Thailanda sau Asia de Sud-Est, acum o alta destinatie castiga teren. Africa atrage din ce in ce mai multi calatori, iar expansiunea turismului pe continentul negru este fara precedent. Dupa ani de zile în care marile lanturi hoteliere au ocolit Africa, acum este momentul investitiilor masive în dezvoltarea hoteliera. Peste 300 de lanturi internationale isi vor lansa serviciile si in Africa, in urmatorii 5 ani. Numai americanii de la Marriott vor investi in urmatorii ani peste 1,5 miliarde de dolari in aceasta piata, ceea ce poate transforma major obiceiurile de consum ale turistilor din intreaga lume.

“Este un trend pe care mizam inca de anul trecut. Si in preferintele romanilor, Africa a devenit o destinatie de vacanta solicitata. Avantajele unei astfel de calatorii sunt greu de egalat: le propunem clientilor vacante in care pot imbina aventurile spectaculoase din timpul unui safari in Tanzania sau Kenya cu cateva zile de relaxare intr-una din insulele cu nisip fin si ape ireal de albastre, cum ar fi Mauritius, Seychelles sau Zanzibar”, spune Adina Acatrinei, managerul de travel care propune doar locuri pe care ea insasi le-a testat. La nivel experimental, Adina recomanda in Zanzibar plimbarea cu bicicleta pe plaja, pescuitul fructelor de mare cu mana sau cu o sulita arborigena, in timpul refluxului, dar si “sky safari”, in Tanzania, despre care spune ca este o experienta impresionata. “Am testat “sky safari”, pe care de altfel il si promovam, suntem parteneri oficiali in România, un safari organizat cu avionul in cele mai cunoscute patru parcuri nationale din Tanzania: Tarangire, Ngorongoro, Lake Manyara si Serengeti. Datorita transferului cu avionul, calatoresti in conditii civilizate si poti intr-o saptamana sa vizitezi toate aceste locuri minunate si sa vezi toate animalele pe care iti doresti sa le vezi, inclusiv Big 5. Lodge-urile in care esti cazat, amplasate fie intr-o plantatie de cafea, fie in copaci sau purtand amprenta coloniala sunt chiar in mijlocul naturii, in imediata vecinatate a animalelor”, isi aminteste Adina Acatrinei.


Calatoresti si salvezi o viata

Desi se afla la inceput de drum, agentia My Passport se implica si in probleme de ordin social si intinde o mana de ajutor copiilor nascuti prematur, prin parteneriatul incheiat cu “Salvati Copiii”. Campania “Bun venit pe lume” are ca scop dotarea maternitatilor si sectiilor de neonatologie din Romania cu incubatoare si echipamente medicale performante destinate salvarii acestor copii. My Passport doneaza lunar 2% din totalul veniturilor agentiei catre organizatie. “Ne dorim ca prin implicarea in aceasta campanie sa atragem atentia ca fiecare dintre noi poate contribui la salvarea unor vieti de copii si sa demonstram ca donatiile pot avea un rezultat direct in numarul de vieti salvate”, incheie Adina Acatrinei.