Documentul care are cinci pagini si este datat 9 aprilie a fost trimis anterior Organizatiei Internationale a Aviatiei Civile (OIAC). Acesta nu contine nicio revelatie esentiala in legatura cu ce s-a intamplat in urma cu aproximativ doua luni cu acest avion Boeing al Malaysia Airlines, plecat din Kuala Lumpur catre Beijing, inainte de a disparea, probabil in timp ce survola Oceanul Indian, potrivit Mediafax.

Scurtul raport este insotit de o inregistrare audio cu discutia dintre membrii echipajului din carlinga avionului si controlorii de trafic aerian, precum si documente apartinand companiei. "La mai mult de o luna de la plecarea avionului de pe aeroportul international din Kuala Lumpur, inca nu se stie unde se afla acesta", afirma textul, care a fost trimis pe e-mail presei.

Pentru prima data, raportul oficial arata cu degetul inspre ritmul lent de reactie al autoritatilor, deoarece precizeaza ca s-au scurs patru ore intre momentul in care s-a constatat disparitia avionului, in jurul orei locale 01.38 si momentul in care alerta a fost lansata oficial.

Opt ore pentru a avertiza oficial

In plus, fortele aeriene au anuntat oficial abia dupa opt ore autoritatile civile ca au reperat pe radare un avion despre care credeau ca ar putea fi Boeingul ce efectua zborul MH370 si care se intorsese catre spatiul aerian al Malaysiei si se indrepta catre Oceanul Indian.

Avionul probabil s-a prabusit in Oceanul Indian, dar cautarile masive nu au permis pana in prezent sa se gaseasca vreo urma a unei eventuale epave.
Documentul dat publicitatii joi include un rezumat al discutiilor dintre compania aeriana nationala si controlorii aerieni mai degraba stupefiati din Malaysia, Vietnam si Cambodgia pentru a incerca sa stabileasca ce s-a intamplat cu acest avion dupa ce a disparut de pe radare deasupra sudului Marii Chinei, la ora locala 01.21.

Citeste si:

OIAC cere in general un raport in 30 de zile dupa un accident aerian, iar autoritatile malaysiene au confirmat ca l-au predat la timp. Dar a fost nevoie de o asteptare de trei saptamani pentru ca acesta sa fie dat publicitatii. Malaysia continua investigatiile cu privire la soarta avionului si a precizat in aceasta saptamana ca a angajat un fost oficial al aviatiei civile a tarii pentra a conduce o ancheta la care participa membri ai consiliului national american pentru securitatea transporturilor si alte agentii straine specializate in aviatie.

Documentul publicat joi nu contine nicio informatie provenind dintr-o ancheta specifica a politiei malaysiene pentru a stabili daca ar putea fi vorba despre un act de terorism. Guvernul Malaysiei, criticat pentru modul mai degraba haotic in care a comunicat la inceputul acestei crize, a fost putin comunicativ in legatura cu eventualele progrese obtinute in achetele demarate pentru elucidarea acestei misterioase tragedii.

Unele rude ale pasagerilor zborului au acuzat Guvernul si compania aeriana de incompetenta si pentru ca au refuzat sa divulge informatii, ceea ce autoritatile au negat. In plus, compania Malaysia Airlines, care a oferit gazduire la hotel membrilor familiilor pasagerilor, in general din Malaysia si China, pentru a-i tine la curent cu ancheta, a anuntat joi ca va inceta sa finanteze centrele de asistenta incepand cu 7 mai.

"Mai degraba decat sa ramana in hoteluri, familiilor le este recomandat sa primeasca informatii despre situatia cautarilor si anchetei si tuturor celorlalte masuri de sustinere ale Malaysia Airlines in confortul domiciliului lor, sustinute de rude si prieteni", a declarat compania intr-un comunicat.