Generalul Charles de Gaulle a fost primul sef de stat din Occident care avut initiativa cu 50 de ani in urma de a recunoaste China populara. La jumatate de secol de la stabilirea relatiilor diplomatice dintre cele doua tari, managerii unei companii pe jumatate franceze, Air-France KLM, isi pun sperantele in China, dar mai ales in potentialul segmentului de lux din Asia, pentru a-si creste veniturile.

Radacinile relatiei dintre Franta si China au fost evidentiate de presedintele Air-France KLM, Frederic Gagey, in deschiderea evenimentului de lansare a noilor cabine de lux La Premiere. „Am ales sa lansam La Premiere la Shanghai din mai multe motive. Shanghai este una dintre cele mai mari metropole ale lumii, aici gasim French Concession (n.red.: Concesiunea Franceza, un cartier numit dupa francezii imperialisti) si, mai important, anul acesta sarbatorim 50 de ani de cand Charles de Gaulle a luat decizia de a recunoaste China”, afirma Frederic Gagey (foto).

Personalitatea generalului De Gaulle este apreciata in China si, in egala masura, Franta este populara in randul chinezilor. Conform estimarilor CLSA, 200 de milioane de turisti chinezi vor calatori peste hotare in 2020, dublu fata de 2013, iar Paris si Amsterdam se afla pe lista scurta a celor mai populare destinatii de vacanta. In acest context, oficialii Air France-KLM privesc piata din China ca o parghie importanta de crestere a veniturilor si de echilibrare a contului de profit si pierdere.

Potrivit lui Frederic Gagey, veniturile obtinute prin intermediul pietei chineze din zborurile lung-curier reprezinta 10% din cifra de afaceri a grupului la nivel mondial, in conditiile in care Air France-KLM opereaza 88 de zboruri saptamanale in China, incluzand aici Taipei si Hong Kong. „Legaturile noastre cu China au o istorie indelungata. In 1966 am avut primul zbor Air France in China, iar KLM a zburat prima oara din Amsterdam spre Shanghai”, subliniaza Frederic Gagey, managerul care mizeaza pentru 2015 pe un zbor zilnic pe ruta Paris-Shanghai cu aeronava Airbus 380, fata de cele patru zboruri saptamanale din prezent.

Primul zbor Paris-Shanghai, care a avut loc in luna septembrie a anului 1966, cu un Boeing 707 "Château de Cheverny", a durat 22 de ore si 25 de minute si a avut patru opriri, in Atena, Cairo, Karachi si Phnom Penh.

Cabina La Premiere: pariul de lux al Air France

Air France a prezentat la Shanghai noile cabine „haute couture” La Premiere, prin care operatorul aerian raspunde miscarilor competitorilor din Est, Etihad si Singapore Airlines. Noua cabina de lux se transforma foarte usor intr-un pat cu o lungime de peste 2 metri si cu o latime de 77 centimetri, una dintre cele mai spatioase din acest segment.

Cabinele La Premiere, produse printr-un parteneriat cu B/E Aerospace, compania de design Priestmangoode si cu agentia de branding Brandimage, dispun de o cortina care ofera pasagerilor intimitate intr-un spatiu exclusiv de trei metri patrati. „Am fost surprinsi sa aflam, in urma unui studiu, ca 50% dintre clientii nostri de lux prefera un spatiu deschis, iar cealalta jumatate a ales exclusiv o cabina inchisa, asa ca, in cele din urma, am ales optiunea perdelei, care se adreseaza ambelor categorii de pasageri”, afirma Bruno Matheu (foto), director executiv al diviziei lung-curier in cadrul Air France. Pernele si salteaua sunt furnizate de lantul hotelier francez Sofitel, in timp ce produsele cosmetice din cabina de lux sunt oferite, de asemenea, de un brand din Hexagon, producatorul de lux Givenchy. Cabina La Premiere mai este dotata cu un televizor touchscreen HD de 24 de inci si cu o masa de 60 centimetri lungime si latime.

Compania a investit 50 de millioane de euro doar in modernizarea celor 76 de cabine de lux La Premiere, adica o suma imensa de 650.000 de euro pentru fiecare loc. Cifrele par surprinzatoare si daca analizam eficienta acestui segment de piata in totalul veniturilor Air Francez. „Segmentul de lux reprezinta doar 0,3% din totalul numarul de pasageri pe zborurile lung-curier si 1,8% din veniturile generate de aceasta divizie. Gradul de ocupare mediu pe segmentul de lux este de 38% in prezent si ne-am propus sa depasim pragul de 50%”, a declarat Bruno Matheu intr-un interviu acordat jurnalistilor de business romani. El spune ca operatorul aerian ar pierde zeci de milioane de euro daca ar inlocui toate locurile de la clasa I (52.000 pe an) cu cele de Business sau Economy, subliniind profitabilitatea acestui segment de piata.

Se justifica, totusi, un pret platit pentru un zbor dus-intors cu La Premiere de zece ori mai mare decat unul la clasa Economy? „Pentru un pret de 9-10.000 de euro, trebuie sa le oferi foarte multe avantaje, iar spatiul reprezinta cel mai important lucru pe care clientii si-l doresc de la noi. De exemplu, spatiul disponibil in cabina La Premiere este de zece ori mai mare decat cel al unui loc la clasa Business”, ne-a spus Bruno Matheu. Potrivit acestuia, ponderea oamenilor de business care calatoresc la clasa de lux la o treime din totalul clientilor, in timp ce pasagerii bogati, care nu sunt neaparat oameni de afaceri, reprezinta majoritatea portofoliului de clienti.

Lansarea zborurilor La Premiere reprezinta cea de-a treia etapa din "Best & Beyond" - procesul de pozitionare in segmentul superior demarat de Air France, parte din programul Transform 2015. Primele doua etape au avut loc in septembrie 2013 (cand a fost relansata clasa Economy) si in februarie 2014 (lansarea Business). Cursele lung-curier reprezinta 8,5 miliarde de euro din cifra de afaceri a Air France si au peste 15 milioane de clienti pe an, dintre care 1,6 milioane calatoresc la clasa Business.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri