Turistii chinezi au inceput sa calatoreasca mai mult, iar tarile si companiile din intreaga lume "se bat" pe suprematia in preferintele acestora. Printre strategiile folosite se numara relaxarea regimului de acordare a vizelor, dezvoltarea bucatariei chinezesti, dar si locuri de munca temporare pentru vorbitorii de limba chineza.

Numarul cetatenilor care parasesc China in cautarea unor destinatii turistice atractive a crescut de noua ori din 2000 pana in 2013, ajungand la 97,3 milioane, potrivit institutului de cercetare german China Outbound Tourism Research Institute.

Astfel, unul din zece turisti la nivel mondial este din China. In plus, ei cheltuiesc mai mult decat cetatenii din alte tari, sumele cheltuite de acestia ajungand la 129 miliarde de dolari in 2013, cu 26% mai mult decat in anul precedent si cu 86 miliarde de dolari mai mult decat cetatenii americani, potrivit Gobal Post.

In plina recesiune mondiala, turistii din China care viziteaza locuri precum Paris, New York, Sydney si Londra sunt o sursa importanta de venit pentru care companiile sunt dispuse sa ofere avantaje care sa atraga tot mai multi vizitatori din tara lui Mao.

Strategii de turism

De exemplu, autoritatile franceze au decis sa puna la dispozitie posturi temporare in politia locala franceza pentru cetatenii din China, pentru a atenua frica acestora de jafurile care au loc in capitala franceza. O alta gaselnita pentru a atrage cetatenii chinezi vine din partea SUA si Marea Britanie, care au relaxat regimul de acordare a vizelor. Mai mult, guvernul britanic a dat in luna octombrie o “super prioritate” de 24 de ore pentru oamenii de afaceri din tara comunista.

Industria hoteliera din Franta, asemenea celor din multe alte tari, si-a propus sa ii intampine pe turistii din China cu meniuri si ziare in limba nativa. Mai mult, acestia au adaptat meniul la specificul local si ofera congee, un mic dejun chinezesc, dar si supa sau taitei chinezesti.

Vedetele din China, “momeala” pentru turisti

Unele tari folosesc chiar si vedetele din tara pentru a-i determina pe locuitori sa le “calce pragul”. Astfel, Noua Zeelanda a folosit imaginea actritei Yao Chen pentru Campania “100% Pure New Zeeland” desfasurata in China si a fost si gazda pentru nunta acesteia.

Tot de industria filmului s-a folosit si Thailanda, a doua destinatie sud-asiatica pentru turistii chinezi. Dublarea numarului de vizitatori in 2013 fata de anul precedent, la 3.24 milioane, a fost pus pe seama difuzarii productiei “Lost in Thailand”, o comedie chinezeasca.

Numarul cetatenilor chinezi care viziteaza alte tari este in plina expansiune. La o populatie de 1,3 miliarde de locuitori, doar 4% din populatie detine un pasaport si este de asteptat ca acest numar sa creasca, avand in vedere faptul ca este tara cu cei mai multi locuitori din lume.

Sursa foto: Turist chinez/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri