Romania are in prezent doar cinci terenuri de golf pentru cei aproximativ 500 de jucatori afiliati tarii noastre, in conditiile in care in Europa Centrala si de Est exista 200 de terenuri de golf. Prin comparatie, Cehia are 96 de astfel de terenuri, dintre care 20 au fost deschide in ultimii sase ani, pentru cei 55.000 de jucatori inregistrati, potrivit unui studiu KPMG, companie de consultanta si audit financiar.

De ce avem nevoie de mai multe terenuri de golf

In Europa Centrala si de Est, Romania se afla printre ultimele locuri la numarul de terenuri de golf. "Din cauza lipsei facilitaților, numarul de jucatori inregistrați in Asociatia Jucatorilor de Golf din Romania nu reflecta in mod real potentialul pietei. Comparativ cu tarile invecinate, Romania se situeaza printre ultimele locuri in clasamentul terenurilor de golf. Suntem, evident, cu mult in urma Republicii Cehe cu cele 96 de terenuri de golf de care dispune, dar nu stam mai bine nici fata de Polonia care are 27 de terenuri – 3.000 de jucatori afiliati, Ungaria – 15 terenuri si 1.400 de jucatori, si Bulgaria – 7 terenuri si 640 de jucatori", subliniaza Richard Perrin, partner advisory in cadrul KPMG.

Cele mai vizitate destinatii pentru golf

Organizatia Mondiala a Comertului (WTO) sustin ca, pana in 2020, aproape unul din trei turisti care vor veni sa viziteze Europa vor alege o destinatie din Europa Centrala si de Est, iar turistii amatori de golf sunt intotdeauna in cautare de noi locuri. Potrivit firmei de consultanta in domeniul turismului, Economic Research Associates, cu sediul la Londra, categoriile de turisti atrasi in cea mai mare masura de golf sunt in aceeasi masura interesati sa combine sportul cu cunoasterea culturii si traditiilor, pe care Romania le are din abundenaa si care sunt inca in mare masura nedescoperite.

Pentru vacantele de golf, cele mai vizitate destinatii din Europa continua sa fie Spania si Portugalia, urmate de Scotia si Turcia. Totodata, Italia si Bulgaria au castigat tot mai multa popularitate in ultima perioada.

Cat costa un teren de golf

Conform unui studiu realizat de KPMG, "Golf course development cost survey 2014 in Europe, the Middle East and Africa", daca investitorul poate obtine terenul in concesiune, costurile s-ar putea ridica la 12 milioane de euro pentru amenajarea unui teren de golf cu 18 gauri, care sa includa si o sala de conferinte, restaurant și baruri, 12 cabane, un centru spa si activitati de recreere.

"In cel mai recent studiu realizat de KPMG, «Golf Course Development Cost Survey 2014 in Europe, the Middle East and Africa», toti respondenții au indicat o creștere a pretului de vanzare initial aferent unitatilor imobiliare. Aproape jumatate dintre respondentii cu un proiect imobiliar integrat au estimat ca prețul de vanzare a fost cu 20% mai mare comparativ cu o unitate imobiliara similara dintr-o zona invecinata dar care nu dispunea de acces la terenul de golf. In plus fața de profitul anticipat din vanzarea unitaților imobiliare, mai mult de doua treimi dintre respondenti considera ca terenul de golf va fi o investiție profitabila", sustine Richard Perrin de la KPMG.

In perioada 2008-2013, costul mediu necesar realizarii unei gauri de golf in estul Europei, pentru terenuri de orice dimensiune, era de 367.000 de euro, de trei ori mai mult fata de 106.000 de euro in perioada 2004-2008. Principalul motiv este ca proiectele imobiliare recente din regiune au avut o calitate net superioara. Comparativ cu acest pret, costul mediu de dezvoltare in Europa de Vest si Europa Mediteraneeana de Sud-Est (Franta, Italia, Portugalia, Spania, Cipru) este de 450.000 de euro, iar in EMA este 328.000 euro.

Despre KPMG

KPMG ofera servicii de audit si consultanta fiscala in domeniul afacerilor in 155 de tari, unde are in total 155.000 de angajati. In Romania si in Republica Moldova, KPMG isi desfașoara activitatea in cadrul celor sase birouri din Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Timisoara si Chisinau.

Sursa foto: Teren de golf/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri