Cu nicio alta alternativa viabila, board-ul Alitalia a votat in favoarea ofertei primite din partea Etihad, care include investitii de pana la 1,25 de miliarde de euro, in urmatorii patru ani.

Directorul general al Alitalia, Gabriele Del Torchio, a spus in aceasta saptamana, in Senatul italian, ca propunerea companiei arabe include o investitie initiala de 560 de milioane de euro, in schimbul stergerii de catre creditori a unor datorii de mai multe sute de milioane de euro si eliminarii a circa 2.200 de locuri de munca, respectiv 15% din forta de munca a operatorului aerian.

Negocierile cu principalele banci creditoare ale Alitalia privind restructurarea a circa 700 de milioane de euro din datorii vor continua timp de mai multe saptamani, a aratat Del Torchio. Reprezentantii Etihad au refuzat sa comenteze detaliile ofertei.

Investitiile propuse de Etihad reprezinta o salvare pentru Alitalia, care ar fi urmat sa ramana fara numerar in aceasta vara, la numai cateva luni dupa ca a primit fonduri de salvare prin intermediul guvernului de la Roma, in valoare de 500 de milioane de euro.

Citeste si:

Operatorul aerian italian, care are 14.000 de angajati, a acumultat datorii de peste 840 de milioane de euro de cand a fost salvat de la faliment si privatizat, in 2009.

Un simbol de mandrie nationala, Alitalia a fost supusa unor presiuni puternice din partea politicienilor italieni si sindicate pentru mentinerea locurilor de munca. Eforturile anterioare de reducere a costurilor si de renuntare la activele care nu fac parte din operatiunile de baza au fost afectate de cresterea costului carburantilor si de intensificarea concurentei.

Pentru Etihad, o participatie mare la Alitalia ii confera accesul la a patra mare piata de transport aerian din Europa, cu oportunitatea de a atrage milioane de noi pasageri in reteaua globala a companiei, care include deja peste 90 de destinatii si aeroportul international din Abu Dhabi, aflat in dezvoltare rapida.

Potrivit analistilor, investitia in Alitalia reprezinta cea mai indrazneata si probabil cea mai riscanta strategie de extindere globala a Etihad.
Unele dintre investitiile Etihad, cum ar fi o participatie de 40% la Air Seychelles din Africa, cumparata in 2012, au revenit rapid la soliditate financiara. Majoritatea insa au in fata un drum lung pana la redresare, asa cum este cazul Air Berlin, la care Etihad a cumparat o participatie de 29% in 2011 si care a raportat pierderi in cinci din ultimii sase ani. Air Berlin are datorii de peste 800 de milioane de euro.