Sondajul efectuat de TripAdvisor a aratat ca 60% dintre americani a lasa “mereu” bacsis pentru serviciile oferite in timp ce se afla in vacanta, comparativ cu media de 27% a altor 7 tari care au fost incluse in sondaj – Brazilia, Franta, Germania, Italia, Rusia, Spania si Marea Britanie.

Pe locul 2 se afla germanii cu 49%, iar pe locul 3 brazilienii cu 33%. Italienii se afla pe ultimul loc: doar 11% dintre acestia lasa bani in plus. De asemenea, aproape 23% dintre americani au declarat ca se simt vinovati daca nu lasa bacsis, iar 34% au raspuns ca, desi serviciile oferite nu au fost pe masura asteptarilor, se simt obligati sa ofere bani in plus.

Alte motive pentru care americanii lasa bacsis: 56% considera ca este ceva normal, 54% ofera bacsis atunci cand personalul indeplineste asteptarile de baza si 53% ofera bacsis daca serviciile oferite sunt peste masura asteptarilor.

Ajutorul, prietenia si politetea sunt cele mai importante calitati pe care personalul ar trebui sa le aiba. Serviciul util este cotat ca fiind cel mai important factor pe care ar trebui sa il indeplineasca un hotel, in timp ce in cazul restaurantelor comportamentul prietenos este elementul cel mai frecvent apreciat de turisti