Autoritatile din Arad au anuntat, vineri, intr-o conferinta de presa, ca Inalta Curte de Casatie si Justite (ICCJ) obliga CNADNR sa plateasca aeroportului local 2.940.147 lei, suma care reprezinta contravaloarea investitiilor facute de baza aeriana si Consiliul Judetean (CJ) Arad in reconfigurarea sistemului de balizaj luminos, necesara dupa construirea autostrazii care face parte din coridorul IV pan-european.

Directorul aeroportului, Dan Balacel, a declarat ca in 12 martie 2009 Consiliul Judetean Arad a transferat catre CNADNR o suprafata de 43.214 de metri patrati din zona bazei aeriene, destinata constructiei autostrazii, tronsonul "Varianta de ocolire a Municipului Arad”. "Transferul era conditionat de suportarea din bugetul autostrazii a cheltuielilor ocazionate de modificarile necesare la sistemul de balizaj. Ulterior, CNADNR nu a mai respectat aceasta conditie”, a declarat Balacel.

Acesta a adaugat ca dupa finalizarea centurii parte din autostrada pan-europeana chiar in vecinatatea Aeroportului, pista locala nu a mai putut fi folosita noaptea.

"Practic, constructia autostrazii a scurtat pista aeroportului cu 180 de metri, iar balizajul a fost mutat si a trebuit reconfigurat. Centura ocolitoare a municipiului reprezenta un obstacol din punct de vedere aeronautic pentru operatiile de aterizare-decolare. Fara sistem de balizaj nu se putea opera pe timp de noapte sau in conditii de vizibilitate scazuta”, a declarat Balacel.

Citeste si:

Presedintele CJ Arad, Nicolae Iotcu, a declarat ca relocarea sistemului de iluminare a pistei de aterizare - care a presupus instalarea a 45 de kilometri de cabluri speciale pentru alimentarea a sute de lampi – s-a facut in cele din urma cu fonduri locale. Investitia a fost de aproximativ 2,9 milioane de lei, o parte din bani fiind obtinuti printr-un credit de investitii garantat de Consiliul Judetean, in valoare de 240.000 euro. Aceste lucrari au fost finalizate in 2013.

"Dupa ce a fost castigat acest proces, vom incepe un altul, pentru recuperarea penalitatilor de intarziere pentru neplata la timp a sumei, dar si a daunelor, toate acestea fiind in curs de evaluare. Este posibil sa solicitam inclusiv daune morale; imaginea aeroportului a avut de suferit cand aeronave au fost deviate pentru ca nu existau condiitii tehnice corespunzatoare”, a declarat Iotcu.

Prima sentinta care obliga CNADNR sa plateasca investitiile facute la aeroport a fost data in martie 2013 de Tribunalul Arad, iar dupa caile de atac procesul a continuat la Curtea de Apel Timisoara si Inalta Curte de Casatie si Justitie. Aeroportul se afla sub autoritatea CJ Arad, care este actionarul majoritar.