Operatorul aerian francez Air France-KLM este in negocieri avansate pentru a cumpara compania aeriana low-cost Wizz Air, potrivit informatiilor obtinute de olandezii de la Luchtvaartnieuws.nl, scrie boursier.com.

Cu Transavia si Wizz Air, Air France-KLM si-ar mari acoperirea pe segmentul low-cost. Transavia este un operator aerian olandez care are hub-urile in Amsterdam, Rotterdam si Eindhoven. KLM a cumparat 80% din Transavia in 1991 si restul de 20% in 2003.

Wizz Air are hub-urile in Ungaria si Polonia. Compania opereaza o flota de 52 aeronave Airbus A320 de la 18 baze, pe 300 de rute care asigura legatura intre 96 de destinatii din 35 de tari. Operatorul aerian low-cost ungar a renuntat la planul de a se lista pe bursa de la Londra, din cauza volatilitatii pe bursa a sectorului aerian. Decizia vine dupa ce compania a anuntat la sfarsitul lunii mai o oferta publica initiala pe piata britanica prin vanzarea de actiuni noi in valoare de 200 milioane euro. Compania, cu o flota de 46 de avioane Airbus, a inregistrat venituri in crestere cu 19% in anul fiscal incheiat in martie, la 1 miliard de euro, si o dublare a profitului net, la 89 de milioane de euro. Compania Wizz Air a fost infiintata in septembrie 2003, iar investitorul principal este firma americana Indigo Partners.

Air France, impreuna cu filiala sa regionala HOP!, opereaza 1.500 de zboruri zilnice atat in Franta, cat si in restul Europei si in intreaga lume. Flota sa cuprinde 374 de aeronave. Cu pierderi de 608 milioane euro in primele trei luni, Air France-KLM se asteapta la un profit brut de peste 2,2 miliarde de euro. Anul trecut, Air France-KLM a transportat 78,4 milioane de pasageri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri