Avionul modificat, care va fi bazat pe modelul 737 Max 8, dotat cu motor nou, va transporta pana la 200 de persoane, din 2017, a declarat Ray Conner, director general la divizia de aeronave comerciale a Boeing. "Cand operezi pe segmentul low-cost intotdeauna cauti un avantaj concurential", a declarat John Wojick, directorul de vanzari al Boeing, potrivit Mediafax.

Airbus si Boeing vor extinderea capacitatii de transport a avioanelor cu o singura punte, in conditiile in care clienti precum Ryanair, cel mai mare operator aerian low-cost din Europa, vor sa micsoreze costurile pe pasager. Compania Airbus a anuntat deja ca vrea sa creasca numarul de locuri ale aeronavei A320neo cu 9, la 189, acelasi avut de Ryanair in flota de avioane Boeing 737-800.

Modelul modificat 737, care va avea acelasi fuselaj cu avionul Max8, va fi destinat operatorilor ultra low-cost, care vor un numar mare de scaune pentru cursele pe distante scurte, pentru care cererea depaseste capacitatea, a aratat Wojick. Boeing va reduce distanta dintre scaune si va adauga o usa suplimentara in spatele aripii la acest model, care va avea si o eficienta operationala imbunatatita cu 6%.

Conner nu anticipeaza ca acest model sa afecteze vanzarile avionului 737 Max 9, proiectat sa zboare pe curse mai lungi si sa transporte circa 192 de persoane. Si Airbus intentioneaza sa mareasca numarul de locuri la avioanele A321neo, cu 20, astfel incat cea mai mare aeronava cu o singura punte a companiei sa poata transporta pana la 240 de persoane.