Ceea ce a fost o adevarata revolutie in industria hoteliere – inlocuirea cheilor traditionale cu cartelele magnetice – ar putea deveni istorie, tehnologia din ziua de azi urmand sa ia locul celei deja traditionale. Lantul hotelier Hilton a implementat un sistem prin intermediul caruia clientii isi vor putea folosi smartphone-urile pe post de chei de acces in camerele de hotel.

Un inceput in aceasta era digitala este foarte aproape, Hilton oferind posibilitatea clientilor sa isi faca check-in la hotel si sa isi aleaga o camera pe baza unul plan digital de care hotelul respectiv dispune. Pana la finele acestui an 4.000 de hoteluri din lantul international Hilton vor beneficia de o astfel de functie, tehnologia urmand sa functioneze prin intermediul unei aplicatii care momentan este disponibila doar pentru dispozitivele cu iOS (Apple) si Android (Google). Acest lucru, sustin reprezentantii lantului hotelier, va elimina cozile de la receptia hotelului, iar cazarea se va putea face intr-un mod mult mai simplu.

Incepand cu anul viitor insa lantul hotelier isi propune sa dezvolte aceasta tehnologie si sa transforme modul in care clientii pot intra in camera – tot prin intermediul telefonului mobil. “Am petrecut ultimii ani testand diferite metode prin care sa facilitam accesul clientilor in camerele noastre”, a declarat Christopher J. Nassata, presedintele si CEO-ul Hilton Worldwide.

Hilton se asteapta sa doteze mai multe hoteluri cu astfel de functie in cursul anului viitor in SUA si pana la finalul anului 2016 la nivel global. Ar fi pentru prima data cand un lant hotelier testeaza si utilizeaza functiile unui smartphone la o scara atat de larga.